Eiropas neatkarīgā automobiļu drošības pārbaudes organizācija "EuroNCAP" publicējis atskaiti par automātisko ekstrēmās bremzēšanas (AEB) sistēmas izplatību mūsdienu automobiļos. No 2014. gada šāda sistēma automobilim būs obligāti nepieciešama, lai iegūtu maksimālās piecas zvaigznes "EuroNCAP" drošības vērtējumā.
Pēc "EuroNCAP" pētījumu rezultātiem, AEB sistēmas izmantošana automobiļos ļaus samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu par 27 procentiem. Organizācija uzsver, ka šobrīd 79% Eiropas tirgū pieejamajiem modeļiem šāda sistēma netiek piedāvāta pat kā opcija, bet 66% autoražotāju AEB nepiedāvā nevienam no saviem modeļiem.
Ekstrēmās bremzēšanas sistēma palīdz izvairīties no avārijas vai mazināt tās sekas līdz minimumam, palīdzot autovadītājam bremzēt vai pastāvīgi samazinot automobiļa ātrumu līdz pat pilnīgai apstājai. AEB sistēma sastāv no radara un videokameras virsbūves priekšdaļā, kas ļauj sistēmas vadības blokam saņemt informāciju par situāciju uz ceļa.
Saskaņā ar "EuroNCAP" pētījumu "Infiniti", "Mercedes-Benz" un "Volvo" šādu sistēmu uzstāda jau standartā vairumam savu modeļu. Līderis šajā ziņā ir "Volvo" – 58% tā modeļu AEB ir jau bāzes komplektācijā. "Infiniti" un "Mercedes-Benz" šis raksturlielums ir attiecīgi 42% un 29%.
Savukārt visvairāk modeļu, kuriem AEB ir pieejams par papildus samaksu, piedāvā "Jaguar", "Land Rover", "Audi" un "Lexus". Turklāt šāda opcija ir pieejama arī plašāk pieejamiem modeļiem, piemēram, "Mazda CX-5", "Ford Focus", "Honda Civic", "Volkswagen up!" un "FIAT Panda".