"Mazda CX-5" ir tipisks kompaktās klases apvidus automobilis. Tā pieejama ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu, benzīna vai dīzeļa dzinēju un mehānisko vai automātisko pārnesumkārbu. Turklāt visas šīs lietas var izvēlēties visdažādākajās kombinācijās.
Šis ir pirmais "Mazda" modelis, kura konstrukcija sastāv tikai un vienīgi no jaunās paaudzes "Skyactive" tehnoloģijām. "Mazda" par "Skyactive" tagad sauc gan virsbūvi un šasiju, kas veidotas īpaši vieglas, gan īpaši ekonomiskus, videi draudzīgus dzinējus un pārnesumkārbas. Jaunais divlitru benzīna motors pilnpiedziņas versijā attīsta 160 zirgspēku, bet mašīnai ar priekšpiedziņu tas ir 165 zirgspēkus jaudīgs. Arī 2,2 litru turbodīzelim ir divas jaudas versijas – 150 vai 175 ZS.
Automobilim pieejams plašs mūsdienīga aprīkojuma klāsts – sākot ar "Start&Stop" sistēmu un beidzot ar "City Safety" sistēmu, kas sadursmes briesmu gadījumā pie salīdzinoši maza ātruma nodrošina automātisku apstāšanos.
"CX-5" oficiāli atzīts par vienu no drošākajiem automobiļiem pasaulē, iegūstot maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu Euro NCAP sadursmju testā.
"Mazda CX-5" cena Latvijā ir no 16 200 latu.
"Latvijas Gada auto 2013" žūrijas locekļu pirmie iespaidi
Edgars Utāns, "Latvenergo" transporta daļas vadītājs: "Samērā liels auto, bet nav smagnējs. Viegli un paklausīgi vadās, stabili turas uz ceļa."
Māris Dzelzgalvis, jauniauto.lv žurnālists: "Teicams dīzeļmotors (kluss, atsaucīgs, jaudīgs), labi salāgots ar sešpakāpju automātu. Patēriņš 9,4 – 10,5 l/100 km, kaut arī testa režīmā, nav mazs. Vadīšana precīza, vadītāja vieta kopumā ērta. Aizrādījums – par maz vietas kreisās rokas elkonim un par tuvu galvas balsts. Akustiskais fons lutina priekšā sēdošos. Aizmugurē jau ir skaļāk un no ceļa jūtamas vibrācijas uz virsbūvi. Aizmugures balstiekārtai nepatīk asas bedres un ielāpi. Bagāžnieka vāks atveras nepietiekami augstu (augumiem virs 180 cm būs jāpieliecas). Cena liek aizdomāties jau par augstākiem plauktiem."
Ivars Caune, autosportists: ""Mazda CX-5" patika ar savu dinamiku."
Raimonds Volonts, autoservisa "V4 Motors" direktors: "Pārdomāts, kvalitatīvs auto. Patika balstiekārta, trokšņu izolācija laba. Priekšējā paneļa iekārtojums ļoti veiksmīgs, viss viegli atrodams un ātri saprotams. Priekšdaļas dizains gan, šķiet, nav izdevies."
Auto dīlera komentārs
Andris Kulbergs, "Inchcape" uzņēmumu grupas Latvijā vadītājs: "Jau vairākus gadus novērojam nepārprotamu Latvijas iedzīvotāju intereses pieaugumu par jaunām apvidus automašīnām. Pateicoties bargajām ziemām un nereti grūti izbraucamajiem ceļiem, apvidus auto segments Latvijā ir kļuvis viennozīmīgi lielākais. Šī gada pavasarī šajā klasē pieteicām nopietnu konkurentu līdzšinējiem segmenta līderiem – pilnīgi jaunu "Mazda CX-5".
Šis ir viens no pēdējo gadu svarīgākajiem "Mazda" modeļu jaunumiem. Lepojamies ar jauno automašīnu, gan pateicoties veiksmīgajiem tirdzniecības apjomiem visā pasaulē, gan lielajai klientu interesē tepat Latvijā, kā arī zinām cik detalizēti "Mazda" inženieri pārdomāja un testēja katru automašīnas sīkāko detaļu un tehnoloģisko jauninājumu. Šo faktu un "Mazda" izslavētā braukšanas prieka dēļ ceram uz labiem rezultātiem arī konkursā "Latvijas Gada auto 2013"."
Konkursa "Latvijas Gada auto" mērķis ir ar kompetentas žūrijas un masu mēdiju atbalstu pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību jaunākajiem auto ražotāju sasniegumiem, kas ir pieejami Latvijas tirgū. Konkurss šogad notiek četrpadsmito reizi. Galvenā titula ieguvējs tiks paziņots 1. decembrī.
Atgādinām, ka iepriekš par "Latvijas Gada auto" tika atzīta "Volkswagen Jetta", kas konkursa absolūtajā vērtējumā ieguva 186 punktus, otrajā vietā "Ford Focus" (143 punkti), trešajā vietā "Range Rover Evouqe" (125 punkti).