Ekonomiskās lejupslīdes laikā transportlīdzekļu apdrošināšanas segmentā dominēja krāpnieciskie gadījumi – organizētās auto zādzības. Šo gadījumu atlīdzības saņemšanas nodoms bija apmaksāt kredītsaistības vai līzingu. Savukārt šobrīd saskaņā ar "ERGO" statistiku aptuveni 80% no krāpnieciskiem gadījumiem ir inscenētas autoavārijas, kas izraisītas ne vien Latvijā un citās Baltijas valstīs, bet arī tādās Eiropas valstīs kā Polija, Rumānija vai Slovākija. Lai saņemtu atlīdzību, parādījusies tendence, ka jau iepriekš sasisti automobiļi tiek novietoti tā, lai imitētu ceļu satiksmes negadījumu, kā arī apzināti tiek veikti spēkratu bojājumi, tīši avarējot.
"Kā zināms aizvadīto gadu laikā, daudziem autovadītājiem kredītsaistību dēļ tika atsavinātas automašīnas. Kā arī jāatzīst, ka kopumā Latvijā esošais autoparks ir novecojis, jo pēdējos gados tirgū bija samazinājies jauniegādāto auto skaits. Un, ja agrāk cilvēki izdomāja pretlikumīgus veidus, lai atbrīvotos no automašīnas un pieprasītu apdrošināšanas atlīdzību līzinga vai kredītsaistību dēļ, tad šobrīd tas notiek tā dēļ, ka vecāka gadu gājuma transportlīdzekļus ir grūtāk pārdot. Tāpēc, lai saņemtu apdrošināšanas atlīdzību, auto īpašnieki reizēm ir gatavi atbrīvoties no auto, inscenējot avārijas," skaidro "ERGO" pārstāve Agnese Brašmane.