Konkursa "Latvijas Gada auto 2013" organizatori sabiedrību iepazīstina ar galvenajam titulam pieteiktajiem automobiļiem. Šobrīd konkursam pieteikti aptuveni 15 spēkrati, un šoreiz vizītkarte ir par "Opel Zafira Tourer".
"Zafira" – vārds, kurš "Opel" modeļu spektrā parādījās pirms 13 gadiem. Toreiz "Flex7" sēdekļu sistēma (piecas pastāvīgas vietas plus divi bagāžnieka grīdā paslēpjami papildus sēdeklīši) bija absolūts jaunums, revolūcija, kura nekavējoties deva spožus rezultātus tirgū. Tā bija koncepcija, kuru jau ilgi bija gaidījušas lielas ģimenes un uzņēmumi, kuriem vajadzīgs universāls, ietilpīgs, bet joprojām mazus gabarītus un pilsētai nepieciešamu veiklību saglabājošs auto.
Šī gadsimta sākumā "Zafira" viegli ieņēma vietu arī Latvijas MPV (multi purpose vehicle) tirgū, piekāpjoties vien "Renault Megane Scenic". 2005. gadā klajā nāca "Zafira B" – nedaudz lielāka par priekšgājēju, un 2006., 2007. gadā tā pārdošanas apjomos "Scenic" pārliecinoši pārspēja. Lai gan – vieglas dominantes gadi jau bija aiz muguras. Daļu "Zafiras" pircēju "Opel" sev atņēma pats – ar mazāko "Meriva". Daļu atņēma citu ražotāju miniveni, kuru skaits strauji auga – "Toyota Corolla Verso", "Škoda Roomster", "Ford C-Max", "S-Max" un "VW Touran". 2009. līdz 2011. gadu "Zafira" modelim vairs nevar uzskatīt par izcili veiksmīgu. Latvijā tas skaidrojams ar ekonomisko krīzi, bet Vācijā, kur pērn "Touran" ir pieckārt veiksmīgāk tirgots? Laikam jau arī pārdotākajam auto vajadzīgs kāds svaigumiņš...