Konkursa "Latvijas Gada auto 2013" organizatori sabiedrību iepazīstina ar galvenajam titulam pieteiktajiem automobiļiem. Šobrīd konkursam pieteikti aptuveni 15 spēkrati, un šoreiz vizītkarte ir par elektromobili "Nissan Leaf".
”Leaf” ir pirmais elektriskās piedziņas auto, kas pretendē uz ”Latvijas Gada auto” titulu. Tikai vienu reizi konkursa vēsturē, 2004. gada fināla sacensībā ”333” trasē piedalījās kāds no šo nākotnes tehnoloģiju pārstāvjiem – hibrīds ”Toyota Prius”. Tas ieguva speciālu balvu ekoloģiski ekonomiskajā kategorijā. Bet tas bija sen. Un ”Prius” nav ”tīrs” elektromobilis, bet gan ”hibrīds”.
Tātad absolūta debija. ”Leaf”, stingri vērtējot, nav uzskatāms par šāgada jaunumu. Tā dzimšanas gads ir 2011. Daži pat saka – 2010. Taču elektromobiļu ceļš uz plašu tirgu un pat mazu valstu konkursiem nav vienkāršs. Mazi ražošanas apjomi, ierobežots demo mašīnu skaits. Un tā – ”Leaf” ne tikai konkursā, bet arī Latvijas tirgū ir pieejams tikai šogad. Konkursa žūrijai par to liels prieks, jo iespaidi ir negaidīti spilgti.