Lielākajā daļā uzņēmumu – aptuveni 40% – to autoparku lielums nepārsniedz vienu vai divas automašīnas. Vēl aptuveni 20% uzņēmumu ir trīs vai četras automašīnas. ”Pašlaik straujāko attīstību piedzīvo tieši kravas pārvadājumu joma, kurā jūtama visizteiktākā attīstība – uzņēmēji papildina un atjauno esošos autoparkus, kā arī aicina darbā autovadītājus. Pārvadātāji, kā arī uzņēmumi, kas darbojas pakalpojumu un rūpniecības sfērā, ir tie, kuru autoparki ir vieni no lielākajiem. Kopumā gan lielo autoparku īpašnieki ir vien daži procenti no kopējā autoparku īpašnieku skaita. Jāpiebilst, ka pašlaik vidējais autoparku lielums ir tāds pats kā 2005. un 2006. gadā pirms sākās straujā ekonomikas augšupeja,” norāda ”If Apdrošināšana” KASKO produkta vadītājs Kaspars Duburs.
Pirmskrīzes periodā uzņēmumu autoparku paplašināšana nereti notika, pieņemot nepārdomātus un pārsteidzīgus lēmumus par uzņēmuma tēriņiem. ”Kā likums, uzņēmējs, kas iegādājās vienu kravas auto un kā nākamais pirkums bija luksus auto, neplānoja ilgtermiņa biznesa attīstību, bet gan cerēja uz ātru peļņu,” norāda Duburs.