Kompānijai "Renault" piederošā rumāņu auto marka "Dacia" kļuvusi par "slaucamo govi", intervijā aģentūrai "Automotive News Europe" atzinis franču autoražotāja operāciju direktors (COO) Karloss Tavaress.
Lai arī kompānija "Renault" publiskajos finanšu pārskatos nenodala savu pārstāvēto marku finansiālos rādītājus, ASV investīciju banka "Morgan Stanley" aprēķinājusi, ka "Dacia" peļņas norma ir deviņi procenti –, tas ir pat vairāk nekā populārāko "premium" segmenta automobiļu ražotājiem. Turklāt tas ir ļoti labs raksturlielums pašas kompānijas "Renault" ietvaros, kuras globālā peļņas norma aizvadītā gada pirmajos sešos mēnešos bija tikai 0,4%.
Tik lielu "Dacia" peļņas normu analītiķi skaidro ar apstākli, ka šīs rumāņu markas modeļus ārpus Eiropas piedāvā ar "Renault" marku ar vismaz 20% uzcenojumu. Piemēram, Eiropā "Dacia Duster" apvidnieks maksā 12 līdz 19 tūkstošus eiro, kamēr tas pats modelis ar "Renault" emblēmu Brazīlijas tirgū maksā 21 līdz 27 tūkstošus eiro.
"Renault" plānoja 2012. gadā realizēt miljonu automobiļu uz mazcenas modeļiem paredzētās "M0" platformas bāzes. Turklāt gandrīz divas trešdaļas no šiem spēkratiem realizēti ar "Renault" marku, kamēr atlikusī trešdaļa – ar "Dacia".
Eiropas tirgū "Dacia" startēja ar agresīvu cenu politiku, piedāvājot lētus jaunos automobiļus ar trīs gadu garantiju, kuriem cenas ziņā līdzināties spēja tikai lietoti spēkrati. 2004. gadā, kad "Dacia" debitēja ar "Logan" sedanu, šī marka ārpus Rumānijas bija mazpazīstama. Šobrīd ik gadu ar "Dacia" marku tiek realizēti ap 250 tūkstoš automobiļu.
"Renault" iegādājās tobrīd praktiski bankrotējušo rumāņu kompāniju 1999. gadā. Franču autoražotāja vadībai bija plāns ar "Dacia" marku ražošanā ieviest spēkratu, kas tirgū maksātu piectūkstoš eiro. Rezultātā debitējušais "Dacia Logan" maksāja no 5 900 eiro, tādējādi kļūstot par lētāko jauno modeli Austrumeiropas tirgū. Neplānoti šis modelis ieguva piekrišanu arī Rietumeiropā, tāpēc šim reģionam "Dacia" ieviesa labāk aprīkotu modifikāciju par 7 500 eiro.
Turklāt "Dacia" ir marka ar Eiropā viszemāko dīlera peļņas normu – pieci procenti; jo nepieprasa dīleriem būvēt jaunas ēkas, bet gan ļauj šos spēkratus tirgot jau pastāvošajos "Renault" autosalonos.
Vēl viens pamatojums "Dacia" markas augstajai peļņas normai ir zemās ražošanas izmaksas. Pirmkārt, "M0" platforma izmanto jau amortizētās "Renault" tehnoloģijas. Otrkārt, šie automobiļi tiek montēti valstīs ar zemām darbaspēka izmaksām. Kā norāda "Morgan Stanley", Francijā auto rūpnīcas darbinieki vidēji saņem 34 eiro stundā, Vācijā – 30 eiro; bet Spānijā – 20 eiro. Savukārt Marokā, kur atklāta jaunākā "Dacia" modeļu rūpnīca, darbinieks saņem vidēji četrus eiro stundā.
"Dacia" marka Eiropas tirgū šobrīd tiek pārstāvēta ar septiņiem modeļiem – jaunās paaudzes "Logan", "Sandero" hečbeku un tā "Stepway" modifikāciju, kā arī jau pazīstamajiem "Duster", "Lodgy", "Dokker" un "Dokker Van".