Kopš neatkarības atjaunošanas autobraukšana un ar to saistītās jomas Latvijā ir piedzīvojušas nozīmīgu evolūciju – braucēji kļuvuši atbildīgāki, attīstījusies braukšanas kultūra, un no likuma viedokļa nozare kļuvusi sakārtotāka.

Satiksmes intensitāte, salīdzinot 2000. un 2011.gadu, ir pieaugusi par 66%, bet negadījumu skaits, salīdzinot 2004. un 2011.gadu, samazinājies par 28%, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati. Tāpat tagad daudz vieglāk ir atrisināt strīdīgas situācijas saistībā ar zaudējumu atlīdzināšanu. Ja pagājušā gadsimta 90. gados pastāvēja divas iespējas - tiesa vai labākajā gadījumā autovadītāju savstarpēja vienošanās, tad tagad strīdus par zaudējumu atlīdzināšanu risina un sedz apdrošināšana, kas arī, rūpējoties par klientu ērtībām, laika gaitā piedzīvojusi modernizāciju.

Pirmais nopietnais solis jomas sakārtošanā tika sperts 1997. gada 1. septembrī, kad Latvijā tika ieviesta OCTA apdrošināšana. Līdz tam autovadītāji pēc negadījuma bija spiesti paļauties uz saviem spēkiem un sarunu vadīšanas prasmēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!