Auto asociācija cer, ka dīleri nesekos "Nissan" automašīnu izplatītāju piemēram un neatsāks trekno gadu praksi, piedāvājot automašīnas līzingā iegādāties bez pirmās iemaksas, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam "Baltic Business Service" pastāstīja Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.
Komentējot "Nissan" izplatītāju vēl nesen reklamētās iespējas iegādāties auto bez pirmās iemaksas, Kulbergs norādīja, ka tā bija vienreizēja kampaņa, kura pārkāpa vienošanos par tirgus noteikumiem. "Mēs jau redzējām šādas pieejas rezultātus treknajos gados. Jā, pirmā iemaksa it kā nav jāmaksā, bet, ko tas nozīmē, var redzēt jau pašlaik. Daudziem cilvēkiem iepriekšējās mašīnas tika pārdotas bez pirmās iemaksas. Viņi it kā to vēlas pārdot otrreizējā tirgū, tomēr nevar, jo atlikusī vērtība ir pārāk augsta. Tādējādi cilvēki pārdod mašīnu, būtībā neiegūstot sev neko," klāstīja asociācijas vadītājs.
Viņš sacīja, ka "Nissan" automašīnu piedāvāšana līzingā bez pirmās iemaksas ir veids, kā autoražotāja atlaidi paslēpt pirmajā iemaksā. "Tpmēr, ja cilvēks būtu veicis pirmo iemaksu, viņa līzinga saistības būtu mazākas, un, pārdodot mašīnu, viņam būtu uzkrājumi nākamās mašīnas līzinga pirmajai iemaksai," uzsvēra Kulbergs.
Asociācijas vadītājs "Nissan" aktivitātes vērtēja kā īslaicīgu mēģinājumu palielināt tirgus daļu. "Cerams, ka šī slimība nepielips citiem dīleriem. "Nissan" gada sākumā bija izvirzījis ļoti ambiciozus mērķus saistībā ar "Nissan Juke" tirdzniecību, apzinoties, ka tas ir viņu visvairāk pārdotais produkts. Tādējādi visa kārts tika likta uz šo produktu, stimulējot tā tirdzniecību gan ar reklāmām, gan atlaidēm. Šī arī bija viena no iespējām, kā iepakot atlaidi līzinga pirmās iemaksas veidā tiem klientiem, kuri vēlētos kredītu, bet nevēlējās maksāt pirmo iemaksu. Viņi savu mērķi īstermiņā sasniedza. Savu mērķi sasniedza arī "Unicredit", kas finansēja šos darījumus. Pārējie dati aizvien liecina, ka cilvēkiem nav naudas jaunu mašīnu iegādei," pavēstīja Kulbergs.