Foto: Publicitātes foto

"Maserati" ir itāļu luksusa klases automobiļu ražotājs, kas savu darbību sācis gandrīz pirms 100 gadiem – 1914. gadā. Kompānijas emblēmā žebērklis ar trim zariem radies, iedvesmojoties no Neptūna strūklakas Boloņā, Itālijā – vietā, kur sākotnēji tika ražotas "Maserati" automašīnas.

Saistībā ar jauno "Maserati Quattroporte" sesto paaudzi, kas šomēnes tika prezentēta Detroitas autoizstādē, "DELFI Auto" ir sagatavojis nelielu ieskaitu šī modeļa paaudžu attīstībā. "Quattroporte" tiešā tulkojumā no itāļu valodas nozīme "četras durvis", un šī automašīnas pirmsākumi meklējami 1963. gadā, kad klajā nāca tās pirmā paaudze.

Pirmā paaudze – ātrākie sedani pasaulē


Foto: Publicitātes foto

"Maserati Quattroporte" 1963. gadā piesaka sevi kā sportiska rakstura luksusa auto, kas radīts, lai komfortabli pārvietotos pa jaunajiem Eiropas autoceļiem ar ātrumu 200km/h. Maksimālais ātrums sniedzās līdz pat 230km/h atzīmei. Jaunākas pirmās paaudzes modeļa versijas spēja sasniegt pat 255km/h, padarot to par tā laika ātrāko sedanu pasaulē.

Pirmais prototips ar nosaukumu "Maserati 5000 WP" tika radīts pāris gadus pirms "Quattroporte" oficiālās debijas. Šīs paaudzes automobiļi tika aprīkoti ar 4,1 un 4,7 litru V8 dzinējiem un ražoti līdz 1969. gadam.

"Quattroporte" otrā paaudze piedzīvo fiasko


Foto: Publicitātes foto

1974. gadā ar otro paaudzi "Maserati" bija nonācis "Citroen" autoražotāja rokās. Paļaujoties uz "Citroen SM" modeļa veiksmi, kompānija arī "Quattroporte" sāka veidot uz tā šasijas pagarinātās versijas. Šī bija vienīgā modeļa paaudze, kurai bija priekšējā piedziņa un hidropneimatiskā piekare. Tomēr otrā paaudze nepiesaistīja daudzus pircējus, jo "Maserati" cienītāji neuzskatīja "Citroen" 3.0 litru V6 dzinēju kā auto markai atbilstošu, jo tas "Quattroporte" automašīnai ļāva sasniegt ātrumu tikai 200 kilometru stundā. Otrā paaudze tās četru gadu pastāvēšanas laikā, līdz 1978. gadam, tika izgatavota tikai 13 eksemplāros, tādējādi "Maserati" kompāniju iedzenot parādos.

Ar trešo paaudzi modelis atdzimst sākotnējā kvalitātē


Foto: Publicitātes foto

Atgriezušies pie aizmugures riteņu piedziņas un V8 dzinēja, "Maserati" piedzīvoja savu atdzimšanu ar trešo paaudzi, kad no 1979. līdz 1990. gadam tika pārdoti 2155 "Maserati Quattroporte" spēkrati. Trešās paaudzes laikā klajā nāca arī pārveidoti "Quattroporte" modeļi, kuri tika dēvēti arī par "Maserati Royale". Izgatavoti tikai pēc pasūtījuma un ar rokām, tie piedāvāja pircējiem ļoti augstu luksusa līmeni, kā arī "Royale" dzinēji bija jaudīgāki par savas paaudzes priekštečiem. Viens tāds pat speciāli tika radīts Itālijas valsts prezidenta vajadzībām.

"Fiat" īpašumā, "Ferrari" paspārnē


Foto: Publicitātes foto

Ar ceturto "Quattroporte" paaudzi, kura debitēja 1994. gadā, "Maserati" jau atradās "Fiat" koncerna īpašumā. "Quattroporte" izmēros bija kļuvis mazāks un aerodinamiskāks. Automobiļi tika aprīkoti ar 2,8 litru V6 biturbo dzinējiem, kā arī bija pieejama "maciņam draudzīgāka" divlitru versija. Vēlāk tika piedāvāta jaudīgākā versija – 3,2 litru V8 dzinējs, kas spēja attīstīt 335 zirgspēku jaudu.

1997. gadā "Maserati" sāka ražot "Ferrari" paspārnē, un daudzas "Quattroporte" detaļas tika aizstātas vai uzlabotas. Jaunais, pārveidotais modelis tika ražots līdz 2001. gadam un dēvēts par "Maserati Quattroporte Evoluzione".

Piektā paaudze vairākās versijās


Foto: Publicitātes foto

Piektā "Quattroporte" paaudze saules gaismu ieraudzīja 2004. gadā un bāzes versijā ieguva 4,2 litru, bet sportiskajā – 4,7 litru V8 dzinēju. Ārī interjera luksusa līmenis un kvalitāte bija kļuvusi vēl augstāka. Modeļa izsvarojums pa riteņu asīm proporcijā 47 pret 53 (par labu aizmugurējiem riteņiem) krasi uzlaboja auto manevrēšanas spējas, saķeri ar segumu un paātrinājuma dinamiku.

Ar šo paaudzi "Maserati Quattroporte" bija iespējams iegādāties arī sportiskajās versijās "Sport GT" un "Sport GT S". Neskaitot jaudīgākus dzinējus, tās piedāvāja pārveidotas transmisijas un izplūdes sistēmas, 20 collu riteņu diskus, cietākas piekares, kā arī papildus interjera un eksterjera elementus.

2006. gadā "Maserati" iepazīstināja pircējus ar vēl vienu "Quattroporte" versiju – "Executive GT". Tā piedāvāja īpaša dizaina 19 collu lietos diskus, dekoratīvās uzlikas auto virsbūves priekšpusē un sānos, koka apdares stūresratu, kā arī īpašas ērtības aizmugurē sēdošajiem pasažieriem – apsildāmus masāžas sēdekļus, galdiņus un aizkarus.

Šo "Quattroporte" paaudzi pārtrauca ražot tikai pagājušajā gadā, un kopā tika izgatavoti vairāk nekā 5000 eksemplāru.

Jaunākais "Quattroporte"


Foto: Publicitātes foto

Pirmo reizi sestās paaudzes "Maserati Quattroporte" prezentēja šomēnes notiekošajā Detroitas auto izstādē. Ražotājs uzsver, ka, salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, jaunajā "Quattroporte" ir mainījusies un attīstījusies pilnībā.

Tā bāzes versija aprīkota ar trīslitru V6 biturbo dzinēju, kas attīsta 410 zirgspēku jaudu. Tāpat iespējams iegādāties arī jaudīgāku 530 zirgspēku versiju ar 3,8 litru V8 biturbo dzinēju, kas tiek montēts "Ferrari" rūpnīcā. Pašlaik jau notiek automašīnas sērijveida ražošana Turīnas priekšpilsētā, Itālijā, un pārdošana sāksies šāgada pavasarī. Ātrumkārba jaunajam "Quattroporte" ir astoņu pakāpju automātiskā, kā arī auto degvielas patēriņš, pēc ražotāja informācijas, būs par 20% mazāks nekā savam priekštecim, respektīvi – 11,8 litri uz simts kilometriem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!