"RAF-977 "Latvija"" bija pirmais sērijveidā ražotais mikroautobuss Padomju Savienībā. Tā projektēšanu aizvadītā gadsimta 50. un 60. gadu mijā veica Rīgas eksperimentālās autobusu fabrikas (RAF) kolektīvs. Pirmie desmit sērijveida mikroautobusi RAF ar indeksu "977" tika izgatavoti jau 1958. gada decembrī, bet vizuāli un tehniski uzlabotā modeļa "997D" ražošanu uzsāka 1961. gada septembrī.
Mikroautobusa konstrukcijā izmantoti agregāti no vieglā automobiļa "GAZ-21 "Volga"", kas ievērojami uzlaboja tā ekspluatācijas un remonta iespējas.
1962. gadā nelielā sērijā uz mikroautobusa "997D" bāzes uzsāka ražot versiju tūristu pārvadāšanai "977E", kuram tika iebūvēta atbīdāma, caurspīdīga jumta lūka, uzlabota materiāla sēdekļi un salona iekšējā apdare, kā arī ar mikrofonu aprīkota papildus vieta gidam un iebūvēts auto radio.
Automobilis aprīkots ar 2,4-litru četrcilindru benzīna dzinēju, kas attīsta 70 zirgspēku jaudu un nodrošina paātrinājumu līdz 110 km/h. Motors sajūgts ar trīspakāpju pārnesumkārbu.
2003. gadā šādu eksemplāru izdevās atrast Valmieras rajonā un iegūt Rīgas Motormuzeja krājumā. Tas kādreiz kalpoja Valmieras Centrālajā slimnīcā kā dienesta automobilis kolektīviem izbraukumiem. Vēlāk tas tika norakstīts, bet brīnumainā kārtā izdzīvoja līdz mūsdienām. Virsbūve un rāmis bija stipri korodējis, bet saglabājies pilnīgi autentiski.
Jāatzīmē, ka šis eksemplārs ir vecākais no RAF ražotajiem slavenajiem mikroautobusiem, kas saglabājies līdz mūsdienām, un tūrisma izpildījumā ir vienīgais šobrīd zināmais.