Ne visi autoražotāji veiksmīgi tiek galā ar patiesi droša automobiļa radīšanu. Saprotams, ka pēdējā desmitgadē situācija ir ievērojami uzlabojusies, tomēr atsevišķi "pelēkie pīlēni" autobūvē joprojām ir sastopami.
Portāls "Delfi" piedāvā apkopojumu ar desmit visbīstamākajiem jaunajiem automobiļiem pasaulē. Dažus no tiem visai bieži var sastapt uz Latvijas ceļiem. Visu šo desmit nedrošāko automobiļu uzskaitījumam pievienots arī video ar frontālā trieciena testa video, kuros spēkrats ar 64 km/h tiek traucas metāla blokā.
Ar mīlestību no Krievijas
"AvtoVAZ" no 2007. gada ražo "Lada Priora" modeli. Eiropas tirgū tas nonāca 2008. gadā. Šeit tas pazīstams kā "Lada 2170" modelis. Nevarētu teikt, ka šis automobilis ir populārs arī Latvijā, tomēr ik gadu šeit tiek pārdoti atsevišķi tā eksemplāri. 2008. gadā Krievijas izdevums "AutoReview" veica "Lada Priora" triecinu testu, atzīstot, ka tā drošības līmenis ir zems. Tas skaidri redzams arī video.
Bīstamais furgoniņš
"Mitsubishi Express" mikroautobuss ir viens no populārākajiem komerctransportlīdzekļiem ne tikai Āzijā, bet arī visā pasaulē. Šis modelis tiek ražots vēl no 1968. gada. Protams, pa šo laiku tas ir vairākkārt modernizēts, tomēr tā būtība ir saglabājusies – vienkāršas konstrukcijas furgons. Automobiļa drošība, šķiet, joprojām palikusi 70. gadu līmenī.
Debija Eiropā izgāzās
Ķīniešu pirmais mēģinājums iekarot Eiropas auto tirgu ar "Brilliance" marku izgāzās. Turklāt "Brilliance" marka no citiem Ķīnas autoražotājiem atšķiras, ka mēģina radīt oriģināla dizaina automobiļus, nevis kopēt jau kādus esošos. Tomēr tik un tā debija Eiropā neizdevās – vācu eksperti "Brilliance BS6" sedana drošību atzina par katastrofālu. Rezultātā ar šo modeli Eiropā iegādājās uz vienas rokas pirkstiem skaitāms cilvēku daudzums.
Izskatās jau pēc tanka…
Tie, kuri ir pārliecināti, ka lieli amerikāņu pikapi ir droši, lai noskatās video ar ASV tirgū vispopulārākā pikapa trieciena testu. Galvenais varonis – 2001. gada izlaiduma "Ford F-150".
Kārtējā ķīniešu izgāšanās
Šanhajā bāzētā kompānija "Jiangling", tāpat kā jau minētais "Brilliance", cerēja iekarot Eiropas tirgu. "Jiangling" to plānoja darīt ar apvidus automobili "Landwind". Pedantiskie vācieši šo automobili savā tirgū pat neielaida pēc tam, kad veica tā trieciena testus pēc Eiropas metodikas…
Saspiestā "vabole"
Ja atbildīgie un pedantiskie vācieši jelkad izgāzušies triecienu testos, tad tas bija tikai līdz tālajiem 80. gadiem, kad automobiļu drošībai netika pievērsta tik īpaša uzmanība. Par vienu no pirmajiem "divnieku karaļiem" frontālajā sadursmē atzīts klasiskais "Volkswagen Beetle", kas plašāk pazīstams vienkārši kā "vabole". Tiesa, tas bija 1983. gadā. Tomēr tas vēl ir piedodami, īpaši ņemot vērā, ka automobilim ir pirmskara perioda konstrukcija.
Tāds "golfs" mums nav vajadzīgs
Visiem pazīstamais, joprojām vēl populārais savas uzticamības dēļ otrās paaudzes "Volkswagen Golf" savulaik nebija etalons drošības jomā – par to var pārliecināties, noskatoties tā triecienu testu video. Mēļo, ka tieši pēc šī modeļa "Volkswagen" pievērsa īpašu uzmanību drošībai turpmāko automobiļu izstrādē.
Burtiski no folijas
Ķīniešu sedans "Chery Amulet" ir 1993. gada izlaiduma "SEAT Toledo" kopija. 2007. gadā Krievijas izdevuma "AutoReview" veiktajā triecienu testā "Chery Amulet" ieguva tikai 1,6 balles no 16 iespējamām. Tas ir vissliktākais rezultāts pēdējo gadu laikā. Interesanti, ka šis modelis ir visai populārs Krievijā.
Un atkal jau "tautas auto"
Par vienu no visnedrošākajiem automobiļiem vēsturē atzīts trešās paaudzes "Volkswagen Transporter" un visas tā modifikācijas. Šis automobilis tika ražots 80. gados. Frontālās sadursmes gadījumā automobilis praktiski saīsinās uz pusi, kas autovadītājam un pasažieriem nedod nekādas cerības izdzīvot. Laime nelaimē – nākamās paaudzes "Volkswagen Transporter" bija viens no visdrošākajiem auto savā klasē.
Šajā labāk vispār nesēsties
Par visbīstamāko automobili triecienu testu vēsturē atzīts "Holden Commadore" – austrāliešu dvīnis 1978. gada "Opel Record" modelim. Frontālās sadursmes gadījumā tas deformējas tiktāl, ka no tā atpazīstams paliek pāri vien bagāžas nodalījums. Tomēr automobiļa realizācijas noietu tas negatīvi neietekmēja – tolaik pircēji nebija tik prasīgi par automobiļa drošību.