moskvich 408 turist
Foto: Publicitātes foto
Padomju cilvēki jau no bērnības bija pieraduši, ka eksistē tikai četri vieglo automobiļu ražotāji – VAZ ar "Žiguļi" un "Lada", AZLK ar "Moskvič", ZAZ ar "Zaporožec" un GAZ ar "Volga". Protams, bija arī vēl reprezentatīvās "Čaikas" un "Zili", kā arī invalīdiem pielāgotais "SeAZ" un vietējā ražojuma mikroautobusi RAF, tomēr šiem transportlīdzekļiem nebija plaša pieejamība privātajiem patērētājiem.

Četri lieli autoražotāji – pietiekami spēcīgs potenciāls dažādu automobiļu radīšanai gan dizaina, gan tehniskā ziņā. Tomēr daudzus gadus padomju autobūve formāli ražoja dažādus spēkratus, tomēr savā būtībā tie bija identiski – gadi ritēja, bet automobiļi nemainījās. Tāpat nevarētu teikt, ka padomju inženieri sēdēja, rokas klēpī salikuši, un tīksminājās par saviem sasniegumiem. Lai nu kas, bet dizaineri tiešām eksperimentēja – par to liecina virkne automobiļu prototipu, kas dažādu iemeslu dēļ ražošanā tā arī nenonāca. Uz dažu prototipu bāzes arī tapa kāds sērijveida automobilis, tomēr savā debijas laikā tas jau bija novecojis, īpaši salīdzinājumā ar rietumu analogiem.

Portāls "Delfi" piedāvā apskatu ar padomju prototipiem – automobiļiem, kuri uz konveijera tā arī nenonāca.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!