No Latvijas bedrainajiem ceļiem autovadītājus vairs neglābj pat apvidus automobiļi – tie bedru negadījumos cieš tikai nedaudz retāk nekā citi spēkrati, tomēr to remonta izmaksas pēc iebraukšanas bedrē ir pat teju pieckārt lielākas nekā citu klašu auto, liecina apdrošināšana sabiedrības "Balta" apkopotā statistika.
Pēc "Balta" datiem par 2012. un 2013. gadu, visbiežāk pēc iebraukšanas bedrē tiek sabojāti lielās klases ("Audi A6", "BMW" 5. sērija, "Volvo V70") un luksus klases ("Mercedes-Benz" S-klase, "BMW" 7. sērija, "Lexus LS") spēkrati. Vislielākie zaudējumi parasti šādos gadījumos tiek nodarīti sportiso modifikāciju automobiļiem, piemēram, dažos gadījumos tie ir sasnieguši pat 2400 latu. Savukārt vidējās klases auto ("Volkswagen Passat", "BMW" 3. sērija, "Toyota Avensis") vidējā atlīdzība šādos negadījumos ir gandrīz pieckārt mazāka.
Nepārspētu bedru antirekordu 7000 latu apmērā pagājušajā gadā sarūpēja kāds "Volkswagen Tiguan", kas Cēsīs iebrauca pamatīgā bedrē. Tā rezultātā mašīnai tika bojātas dzinēja stiprinājuma vietas, un tika mainīts dzinēja bloks, dzinēja cilindru galva, kā arī ieguldīti lieli līdzekļi transportlīdzekļa priekšējās daļas remontā.
"Kopumā apvidus auto vadītāji bedrēs iemanās iebraukt nedaudz retāk nekā citu automašīnu vadītāji, taču šādā gadījumā nozīmīgs faktors ir zaudējumi, kas tiek nodarīti auto. Kā rāda statistika, visuzmanīgākajiem uz Latvijas ceļiem būtu jābūt lielās klases un luksus klases auto īpašniekiem – viņu auto parasti ir aprīkoti ar lielākiem diskiem un zemāka profila riepām, kas nozīmē arī lielāku apdrošināšanas gadījuma iespējamību, iebraucot bedrē," norāda "Balta" apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune.
Visbiežāk reģistrētie pieteikumi par auto bojājumiem pēc iebraukšanas bedrē "Balta" saņēmusi pērnā gada martā, maijā un oktobrī. Savukārt cietušo automašīnu TOP5 veido "Volkswagen", "BMW", "Audi", "Volvo" un "Mercedes-Benz".