Kā norāda Ginesa rekordu grāmatas pārstāvji, kompānija "Bugatti" pārkāpusi rekorda uzstādīšanas noteikumus – braucienam, kas notika 2010. gada jūlijā, ražotājs, kā izrādījies, neizmantoja šī superauto sērijveida versiju.
Rekorda braucienam tika izmantots automobilis ar atspējotu maksimālā braukšanas ātruma ierobežotāju, tādējādi ļaujot paātrināties līdz 431 km/h. Tomēr sērijveida "Bugatti Veyron Super Sport", kas realizēts 30 eksemplāros, maksimālais braukšanas ātrums elektroniski ierobežots pie 415 km/h atzīmes. Kā tolaik norādīja "Bugatti", šāds ierobežojums ieviests, lai novērstu iespējamo riepu ātro noārdīšanos, braucot ātrumā virs 415 km/h.
Pēc Ginesa rekordu grāmatas noteikumiem, rekorda uzstādīšanā automobilim jābūt tehniski identiskam kā realizācijā esošajam spēkratam. Savukārt "Bugatti" norāda, ka Ginesa rekorda grāmatas pārstāvji jau no sākta gala zināja, ka rekorda brauciena laikā maksimālā braukšanas ātruma ierobežotājs tiks atspējots, bet realizācijā esošajam spēkratam tas ierobežots tikai drošības apsvērumu dēļ.
"Tā nebūs traģēdija, ja zaudēsim šo titulu. "Super Sport" ir vairāk nekā vienkārši automobilis ar pasaules rekordu," komentē "Bugatti" pārstāvji. Turklāt autoražotājs plāno pieprasīt oficiālu skaidrojumu šai situācijai.
Jau rakstījām, ka šobrīd uz pasaules visātrākā sērijveida automobiļa titulu pretendē 1244 ZS jaudīgais "Hennessey Venom GT", kas pagaidām spējis paātrināties līdz 427,6 km/h. Turklāt šim amerikāņu superauto jau pieder pasaules rekordus paātrinājumā līdz 300 km/h, kam bija nepieciešamas tikai 13,63 sekundes.
Piedāvājam noskatīties "Top Gear" raidījuma sižetu, kur Džeims Mejs ar "Bugatti Veyron Super Sport" paātrinās līdz 417 km/h:
Ja video neizdodas noskatīties iegultā veidā, aplūkojiet to šeit!