Kompānija "Volvo" šoruden sērijveida ražošanā ieviesīs jaunu dīzeļdzinēju saimi ar nosaukumu "Volvo Engine Architecture" (VEA). Šo motoru pamatā būs "i-ART" tehnoloģija, kas ļaus uzlabot degvielas ekonomiju.
Jaunā "Volvo" tehnoloģija no tradicionālās "Common Rail" sistēmas atšķiras ar to, ka kontrolē spiedienu katrā no degvielas iesmidzināšanas sprauslām. Jaunā tehnoloģija ļaus mērīt un koriģēt iesmidzināšanas spiedienu katrā no četriem cilindriem, tādējādi dozējot nepieciešamo degvielas daudzumu katram sadegšanas ciklam. Šāda "i-ART" sistēma darbojas, pateicoties speciālam mikročipam, kas uzstādīts katras sprauslas augšējā daļā.
Kā norāda "Volvo", daudz augstāks degvielas iesmidzināšanas spiediens salīdzinājumā ar jau pazīstamajiem dzinējiem, kā arī "i-ART" tehnoloģija ļaus jūtami samazināt degvielas patēriņu un kaitīgo CO2 izmešu daudzumu izplūdē. Vēl arī motors būšot jaudīgāks un ar labāku skanējumu.
"Mēs radīsim kompaktus un "inteliģentus" dzinējus ar tādu jaudu, kas V8 motors pārvērtīs dinozauros," paziņojis "Volvo Car Group" dzinēju un transmisiju nodaļas viceprezidents Dereks Krabs. "Mūsu jaunie četrcilindru dzinēji ļaus sasniegt labāku dinamiku, nekā ar līdzšinējiem sešcilindru motoriem, bet to degvielas ekonomija būs labāka nekā līdzšinējiem četrcilindru agregātiem. Pievienojot tam arī elektromotoru, ļaus sasniegt mūsdienu V8 dzinēju jaudas līmeni."
Tāpat "Volvo" paziņojis, ka gatavo savos modeļos ieviest astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.