Vēl pirms oficiālās moto sezonas sākuma apdrošināšanas sabiedrība "Ergo" saņēmusi pirmo OCTA atlīdzību pieteikumu par ceļu satiksmes negadījumu, kuru izraisījis mopēds. Atgādinot par drošību, vadot moto transportu, "Ergo" apkopojis tipiskākos Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus, kuru rezultātā moto transporta vadītāji, visbiežāk izraisa avārijas:
• Atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana;
• Ceļa nedošana krustojumos, kur krustojas galvenais un mazākas nozīmes ceļš;
• Negaidīta izbraukšana uz galvenā ceļa no mazākas nozīmes ceļiem;
• Pārgalvīgi, nepārdomāti apdzīšanas manevri, arī vietās, kur apdzīt aizliegts;
• Nolauztas detaļas citiem transportlīdzekļiem, braucot tiem pārāk tuvu garām (piemēram, sastrēgumos starp joslām).
"Sezonas sākuma īpatnība ir, ka daļa moto transporta īpašnieku uz ceļa vēl nejūtas droši, jo vadīšanas iemaņas ziemas periodā ir piemirsušās. Savukārt sezonas noslēgumā, kad palielinās diennakts tumšais laiks, negadījumi arvien biežāk notiek nepietiekamas redzamības apstākļos," komentē "Ergo" pārstāvis Ivars Vismanis. "Zīmīgi, ka visbiežāk negadījumos iekļūst moto braucēji vecumā līdz 30 gadiem un lielākais vairums no tiem ar moto transportu braukuši pirmo sezonu."
Aptuveni 80% ceļu satiksmes negadījumu, kuros iesaistīts moto transports, cieš arī transporta līdzekļa vadītājs, liecina "Ergo" dati. Visbiežāk avārijas notiek tieši sezonas pirmajos trīs mēnešos – aprīlī, maijā un jūnijā; kā arī sezonas noslēgumā – septembrī un oktobrī. Šajā periodā notiek aptuveni 70-75% no visiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti motocikli vai mopēdi.
Saskaņā ar "Ergo" datiem vidējā OCTA atlīdzība par moto transporta izraisītu ceļu satiksmes negadījumu pēc pēdējo divu gadiem datiem sastādīja 457 latus. Savukārt lielākā "Ergo" izmaksātā atlīdzība par avāriju, kur iesaistīts motocikls 2012. gadā, sastādīja 5 500 latu.
Fotoreportāža no motobraucēju sezonas atklāšanas 27. aprīlī: