Nereti Latvijas šoferi tiek kritizēti par viņu zemo autovadīšanas kultūru, un te savs viedoklis ir ikdienas braucējiem, apdrošināšanas speciālistiem, ceļu policistiem un arī satiksmes psihologiem. Lai arī novērojumi ir dažādi, apdrošināšanas sabiedrības "Balta" speciālisti atzīst, ka šoferu kultūra pēdējās desmitgadēs ir mainījusies. Tam piekrīt arī satiksmes psiholoģijas eksperti, kuri skaidro, ka braukšanas kultūra sakņojas pašas tautas vērtībās un mēs braucam tā, kā dzīvojam: ja autobraucējs neievēro likumus un noteikumus citās dzīves sfērās, tad arī, braucot ar auto, viņš pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus.
"Balta" transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune atzīst, ka Latvijā var novērot šoferu attieksmes maiņu un atbilstoši tiesiskie regulējumi ir nesuši savus augļus. Ja 90. gadu sākumā auto apdrošināšana Latvijā bija pilnīgi sveša un nevienam pat prātā neienāca, ka problēmsituācijas uz ceļa iespējams risināt citādi kā vien ar sarunāšanu, tiesu vai smagākajos gadījumos pat ar noziedzīgu nodarījumu palīdzību, tad tagad teju visu var atrisināt viens telefona zvans apdrošinātājam. Autovadītāji kļuvuši arī pieklājīgāki, taču pārkāpumu tik un tā ir gana daudz.
Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesors un satiksmes psihologs Ivars Austers skaidro: "Kā viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ietekmē Latvijas autovadītāju uzvedību, ir kultūras vērtības. Šobrīd postkomunisma telpā īpaši svarīga ir vara, tāpēc ir svarīgi apkārtējiem nodemonstrēt, cik jauna ir automašīna un kāda ir tās jauda. Tas noved pie riskantas uzvedības uz ceļa, savas varas demonstrēšanas."