Foto: Publicitātes foto
Ar dīzeļdzinējiem aprīkotiem automobiļiem veltītais britu žurnāls "DieselCar" paziņojis ikgadējā "Gada dīzeļa auto" konkursa laureātus. Absolūtajā vērtējumā par "Gada dīzeļa auto 2013" atzīts jaunās, septītās paaudzes "Volkswagen Golf", kurš jau paspējis izcīnīt galveno titulu arī citos tamlīdzīgos konkursos gan pasaules, gan Eiropas mērogā.

Papildus galvenā titula ieguvējam "DieselCar" nosaucis arī, pēc savām domām, labākos ar dīzeļdzinēju aprīkotos auto modeļus dažādos tirgus segmentos.

Mazais auto

Foto: Publicitātes foto

Mazo automobiļu klasē par labāko izvēli ar dīzeļdzinēju briti atzinuši "Ford Fiesta" modeli. Šis automobilis pieejams ar "Duratorq" turbopūtes dīzeļdzinēju vai nu ar 1,5-, vai 1,6-litru darba tilpumu. Jebkurā no versijām motors tiek sajūgts ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu.

Turklāt 95 ZS jaudīgais 1,6-litru dīzeļdzinējs jau standartā ir aprīkots ar "Start&Stop" sistēmu un ir savā klasē līderis zemo CO2 izmešu ziņā – tās ir tikai 87 g/km.


Kompaktais auto

Foto: Publicitātes foto

"Gada dīzeļa auto" galvenā titula ieguvējs, loģiski, izcīnījis uzvaru arī savā kategorijā – kompakto automobiļu segmetnā. Septītās paaudzes "VW Golf" pieejams ar 1,6- līdz divu litru dīzeļdzinēju, kuri attīsta 105 līdz 150 ZS.

Tāpat šim modelim pieejama sportiskā versija "GTD" ar dīzeļdzinēju. Šajā gadījumā divlitru motors attīsta 184 ZS un 350 Nm, ļaujot hečbekam 7,3 sekundēs paātrināties no vietas līdz 100 km un maksimāli sasniegt 230 km/h.


Vidējās klases auto


Foto: Publicitātes foto

Vidējā klasē par labāko automobili ar dīzeļdzinēju "DieselCar" žurnāls atzinis "BMW" 3. sēriju. Šis automobilis pieejams vai nu ar divu, vai trīs litru dīzeļdzinēju. Turklāt divu litru dīzeļa agregāts šeit pieejams dažādās modifikācijās – "316d", "318d" un "320d", kas attiecīgi attīsta 116, 143 un 184 ZS jaudu. Ekonomiskākajā versijā šis modelis vidēji patērē, pēc ražotāja datiem, tikai 4,5 litrus dīzeļa uz 100 km.

Jestrākas braukšanas cienītājiem, piemēram, pa Vācijas lielceļiem, labāk piemērots būs trīslitru dīzeļdzinējs ar 258 ZS vai pat tā jaudīgākā versija "335d" modifikācijā ar 286 ZS un 580 Nm, kas nodrošina 5,9 sekunžu paātrinājumu līdz 100 km/h un 250 km/h maksimālo braukšanas ātrumu.


Lielās klases auto


Foto: Publicitātes foto

Lielās klases balsojumā briti par labāko dīzeļa auto atzinuši "Jaguar XF" modeli. Šis automobilis pieejams ar 2,2- un trīs litru dīzeļa dzinēju dažādās modifikācijās ar jaudu no 163 līdz pat 275 zirgspēkiem. Ekonomiskākajā versijā tas, pēc ražotāja datiem, vidēji patērē 5,1 litru uz 100 km, bet sportiskākajā, kas spēj sasniegt līdz pat 250 km/h ātrumu, tikai sešus litrus uz 100 km.


Universālis


Foto: Publicitātes foto

Par labāko universāli ar dīzeļdzinēju žurnāls "DieselCar" atzinis dienvidkorejiešu "KIA Cee'd_SW". Šis automobilis pieejams ar 1,4- un 1,6-litru dīzeļdzinēju, kas attiecīgi attīsta 100 un 128 zirgspēku jaudu. Turklāt jaudīgākais dīzeļmotors pieejams arī ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Ekonomiskākajā versijā "KIA" universālis vidēji patērē 4,5 litrus dīzeļa uz 100 km, bet jaudīgākajā ar manuālo pārnesumkārbu – tieši tik pat. Vienīgi ar automātisko pārnesumkārbu tas būs apetītlīgāks, vidēji patērējot 5,6 litrus uz 100 km, pēc ražotāja datiem.


Kompaktais vienapjoma auto

Foto: Publicitātes foto

No kompaktajiem vienapjoma auto labākais ar dīzeļdzinēju atzīts "Ford B-Max", kam nav centrālā virsbūves statņa (tas iebūvēts aizmugurējās durvīs), tādējādi nodrošinot ērtu piekļuvi salonam.

"B-Max" uzvara šajā kategorijā atbalso arī iepriekš minēto "Ford" izcīnīto titulu mazo auto klasē ar "Fiesta", jo šie abi modeļi pieejami ar vienādiem 1,5- un 1,6-litru "Duratorq" motoriem.


Kompaktais apvidus auto

"Range Rover Evoque" britu "DieselCar" konkursā "Gada dīzeļa auto" plūc laurus jau otro gadu pēc kārtas. Pērn tas bija absolūtā vērtējuma uzvarētājs.

Šis kompaktais luksusa apvidus automobilis pieejams ar 2,2-litru dīzeļdzinēju, kas atkarībā no versijas attīsta 150 vai 190 zirgspēku jaudu. Motors sajūdzams vai nu ar manuālo, vai automātisko pārnesumkārbu.

Neskatoties uz to, ka "Range Rover Evoque" ir pilnpiedziņas automobilis, tas ir arī ļoti ekonomisks. 150 ZS versijā tas, pēc ražotāja datiem, vidēji patērē tikai piecus litrus uz 100 km.


Lielās klases apvidus auto


Foto: Publicitātes foto

Arī lielajā apvidus auto klasē laurus plūc "Land Rover" marka. Šeit gan ar "Discovery 4" modeli, kas pieejams ar trīslitru, sešcilindru dīzeļa dzinēju. Tas attīsta 211 zirgspēku jaudu un 520 ņūtonmetru griezes momentu.

"Land Rover Discovery 4 3.0 TDV6" līdz 100 km/h paātrinās 10,7 sekundēs un vidēji patērē 8,5 litrus uz 100 km.


Sportiskais auto

Foto: Publicitātes foto

Sportisko automobiļu kategorijā briti par labāko izvēli ar dīzeļdzinēju atzinuši "Peugeot RCZ". Šī ekstravagantā izskata kupeja pieejama ar divlitru "HDi" dīzeļmotoru, kas attīsta 163 zirgspēku jaudu un 340 ņūtonmetru griezes momentu. Komplektācijā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu sportiskā dīzeļa kupeja līdz 100 km/h paātrinās 8,2 sekundēs, maksimāli sasniedz 220 km/h un vidēji patērē 5,3 litrus dīzeļa uz 100 km.


Ekoloģiskais auto


Foto: Publicitātes foto

Savukārt starp ekoloģiskajiem automobiļiem "DieselCar" uzvaru piešķīris "Renault Zoe" elektromobilim, kas cenā ir kā alternatīva jaunajam "Clio" ar dīzeļdzinēju.

"Renault Zoe" aprīkots ar 95 ZS elektromotoru un litija jonu akumulatoriem, kas ar pilnu uzlādi ļauj nobraukt līdz pat 200 km distanci. Tomēr tajā pašā laikā "Renault" precizē, ka pilsētas braukšanas ciklā auksta klimata apstākļos pilna uzlāde pietiks vien nepilnu 100 km veikšanai, bet mērena klimata apstākļos – līdz 150 km.

Eiropā "Renault Zoe" elektromobilis maksā no 15 700 eiro. Savukārt akumulatori šim spēkratam ir jāīrē – trīs gadu līgums izmaksās 79 eiro mēnesī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!