Otrdien pēcpusdienā uz Ainažu šosejas slidena ceļa un, iespējams, pārsniegta ātruma dēļ avarēja "Gumball 3000" dalībnieka "Ferrari". Tomēr tā nebūt nav slavenā luksusa auto rallija dalībnieku pirmā avārija Latvijā.
Pirmais "Gumball 3000" "Ferrari" Latvijā sadauzīts jau pirms divpadsmit gadiem, turklāt pa kāda smalka un dārga auto vrakam tiek atstāts gandrīz katrā zemē, kur rallijs noticis. Portāls "Delfi" iepazīstina ar dažiem spilgtākajiem no šiem gadījumiem, kas iemūžināti arī video.
Latgalē iznīcinātais 'Ferrari'
"Gumball 3000", ko organizatori uzkrītoši sauc par dzīvesstila ralliju, ne sacīkstēm, Latvijai cauri nebrauc pirmo reizi.
Jau 2001. gadā, pārbraucienā no Viļņas uz Sanktpēterburgu lepno auto maršruts veda cauri Latgalei. Šis salīdzinoši īsais pārbrauciens kopumā 3000 jūdžu garajā ceļā neizpalika bez incidentiem. Netālu no Rēzeknes uz salīdzinoši taisna ceļa avarēja ekipāža, kas brauca ar "Ferrari F355 Spider". Avārijas brīdi pats braucējs vairs nespēja rekonstruēt, jo to neatminējās, taču zināms, ka auto ātrums negadījuma brīdī bijis aptuveni 240 kilometri stundā.
Auto noskrēja no ceļa, atsitās pret grāvja apmali un apmeta trīs kūleņus. Negadījumā transportlīdzeklis praktiski tika iznīcināts, un tikai laimīgas sakritības dēļ abi tajā esošie cilvēki tika cauri ar samērā vieglām traumām.
"Gumball 3000" aprindās tika jokots, ka auto aizķēris arī govi, taču tas visticamāk ir tikai vēlāk tapis stāsta izpušķojums.
'Rolls Royce Phantom' tanks
Viena no interneta vidē vislielāko ažiotāžu izraisījušajām "Gumball 3000" avārijām ir video fiksētā "Rolls Royce Phantom" 2006. gadā notikusī avārija netālu no Serbijas galvaspilsētas Belgradas.
Aptuveni 600 000 ASV dolāru vērtais luksusa automobilis ar teju 260 kilometru stundā lielu ātrumu ieskrēja ceļa apmalē, tika apmests pretēji braukšanas virzienam un vēl atmuguriski noripoja pārdesmit metru. Pēcāk, kad auto jau bija apstājies, un visi pasažieri no tā izkāpuši pilnīgi veseli, aizdegās auto motortelpa.
Auto ekipāža lielāko daļu atlikušā rallija ceļa Eiropā un Taizemē nobrauca īrētā automašīnā. Savukārt beidzamā rallija posma pabeigšanai tā ASV Soltleiksitijā pasūtīja jaunu "Rolls Royce Phantom", un ar to devās līdz Beverlihilzā esošajai finiša līnijai. Par neatlaidību komanda saņēma balvu par spēju uzturēt možu garu.
'Viper' izšķīst tuksnesī
Ne tik labi kā abos iepriekšējos gadījumos klājies "Dodge Viper" šoferim, profesionālam autobraucējam Tornam Severniakam (Thorn Severniak).
Pēc iebraukšanas ceļa bedrē Marokā 2004. gada rallija laikā, pārsprāga viņa vadītā auto priekšējā kreisā riepa, nometot auto no ceļa. Ņemot vērā lielo ātrumu, "Viper" apmeta trīs kūleņus, praktiski sadaloties sīkākās daļās. Autobraucējs guva smagas traumas un zaudēja samaņu.
Divi upuri Maķedonijā
Visu laiku traģiskākais negadījums, kas noticis "Gumball 3000" rallija ietvaros, fiksēts 2007. gadā netālu no Maķedonijas pilsētas Strugas.
Toreiz 30 gadus vecais brits Nikolass Morlijs ar "Porsche 911" lielā ātrumā šķērsoja neregulējamo krustojumu un taranēja "VW Golf", kurā atradās 67 gadus vecais Vladimirs Cepuļoskis un viņa sieva
"VW Golf" vadītājs no gūtajām traumām mira notikuma vietā, bet sieva mira pāris dienas vēlāk slimnīcā. Pēc avārijas Morliju esot ielenkuši nikni vietējie iedzīvotāji, un viņš ar citu rallija dalībnieku - krievu "BMW M6" ekipāžu - mēģināja bēgt no notikuma vietas, bet drīz viņus aizturēja policija.
Morlijam draudēja līdz pat 14 gadu ieslodzījums par bīstamu braukšanu ar 160 km/h ātrumu vietā, kur noteikts 60 km/h ātruma ierobežojums, kas beidzies ar divu cilvēku nogalināšanu. Vēlāk bojāgājušo Cepuļosku radinieku pārstāvošais advokāts tiesvedības procesā vērsies pie tiesneša ar lūgumu britu attaisnot. Tiek uzskatīts, ka viņš no cietuma izpircies.
Vaino arī nepamatoti
Savukārt 2008. gadā kāds neprasmīgs auto braucējs iedomājās, ka varēs nopelnīt, izmantojot "Gumball 3000" nelikumīgā rallija slavu.
Negadījumā bezceļu automašīnas "Ford Excursion" šoferis, aiz kura vēl tika vilkts dzīvojamais vagoniņš, nenovaldīja stūri un burtiski uz līdzenas vietas sameta automašīnu. Viltīgi izmantojot gadījumu, ka pa šoseju viņa tuvumā brauca arī melns "Lamborghini", kurš tajā brīdī piedalījās "Gumball 3000" rallijā, viņš policijai paziņoja, ka negadījumu izraisījis tieši luksusa auto šoferis.
Viņš cerēja, ka policija, zinot šī rallija nekaunīgo braukšanas stilu, viņam tūlītēji noticēs. Ar vienu gan viņš nerēķinājās - kameru kāda cita rallija dalībnieka auto, kas fiksēja avāriju video.
Lai kā arī kā kāds vēlētos saskatīt "Lamborghini" iesaisti notikušajā negadījumā, tas tomēr nekādi neizdodas.
Dubaijas komanda paliek Melnkalnē
Balkāni acīmredzot nav tā veiksmīgākā "Gumball 3000" norises vieta.
Savulaik Melnkalnē avarēja arī "Ford GT", kurā atradās ekipāža "Team Dubai". Visi trīs ekipāžā braucošie cilvēki - Hūdžs Ārčers (Hugh Archer), Frederiks Fatjēns (Frederic Fatien) un Roalds Gēte (Roald Goethe) ir profesionāli autosportisti.
Kāpēc man vairs nav dzeltens Ferrari...
Savulaik "Gumball 3000" laikā uz līdzena ceļa sasista arī automašīna "Ferrari 550"
Dzeltenais auto braucis ar aptuveni 190 kilometru stundā lielu ātrumu, kad tā vadītājs nav novaldījis stūri. Mašīnu, iespējams, vadījusi mākslinieka Damiena Hērsta (Damien Hirst) bijusī sieva un modes dizainere Maija Normana (Maia Norman).
Šāgada raža
Otrdien uz Ainažu šosejas ap pulksten 16:17 Ainažu šosejas 32.kilometrā notikusī "Gumball 3000" dalībnieka "Ferrari 458" avārija nebūt nav vienīgais šā gada ceļu satiksmes negadījums
Kāds rallija dalībnieks ar "Lamborghini Murcielago LP670-4 SV" jau svētdien avarēja netālu no Stokholmas. Sociālajos tīklos parādījās divas pašu dalībnieku uzņemtas bildes, kurās redzams, ka auto noslīdējis no ceļa krūmos.
Cik nu iespējams nojaust pēc skopās informācijas, auto purngals ir smagi cietis, nolauzts priekšējais kreisais ritenis un apskādēta arī auto aizmugurējā daļa.