Lai ātrāk izvērtētu apdrošināšanas sabiedrību pieņemto lēmumu pamatotību atlīdzību izmaksu lietās un rīcības atbilstību OCTA likumam, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) radījis iespēju autoīpašniekiem sūdzību iesniegt internetā, LTAB mājas lapā.
Sūdzību iesniegumā autoīpašniekiem būs jānorāda sūdzības iesniedzēja dati, informācija par ceļu satiksmes negadījumu (CSNg), dati par iesaistītajiem transportlīdzekļiem, kā arī sūdzības būtības apraksts. Tāpat ir iespēja pievienot visus dokumentus, kas ir sūdzības iesniedzēja rīcībā un kuri attiecas uz konkrēto CSNg.
Saskaņā ar LTAB OCTA nozares pirmā ceturkšņa rādītājiem šāgada pirmajos trīs mēnešos kopsummā par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem saņemtas 63 sūdzības. Izvērtējot sūdzību skaitu pa gadiem, vērojams, ka sūdzību īpatsvars, kuras izskatot atzīts, ka apdrošinātāju pieņemtais lēmums ir nepamatots, ir robežās no 0,09-0,21% no visiem apdrošināšanas gadījumiem. 2013. gada pirmajā ceturksnī šis rādītājs ir tikai 0,11% no visiem apdrošināšanas gadījumiem. Savukārt no kopējā sūdzību skaita par apdrošināšanas sabiedrību lēmumiem, kad apdrošinātāju lēmums atzīts par pamatotu, šo sūdzību īpatsvars sastāda vairāk kā pusi jeb 73%.