Kompānijas "Volvo" konceptuālajam automobilim "LCP 2000" šogad aprit 30 gadu kopš tā debijas. Savulaik to autoražotājs radīja kā ekonomiska automobiļa prototipu, tomēr interesantākais, ka arī pēc mūsdienu standartiem šis spēkrats ir ievērības cienīgs un demonstrēja tobrīd neredzētas tehnoloģijas, kuras šobrīd sērijveidā jau ir pašsaprotamas.
Ideja par tamlīdzīga koncepta izstrādes nepieciešamību "Volvo" inženieriem tapa 1979. gadā, kā mērķi izvirzot degvielas patēriņu līdz četriem litriem uz 100 km. Tāpat viņi nolēma, ka šāds automobilis nedrīkstētu svērt vairāk par 700 kilogramiem.
"Volvo LCP 2000" virsbūve izgatavota no kompozītmateriāliem, konstrukcijā izmantots arī alumīnijs un magnija sakausējums.
Līdz 1983. gadam tika izgatavoti četri tamlīdzīgi prototipi, kuri atšķīrās ar dažādām pielietotajām tehnoloģijām. Tomēr visi šie konceptuālie automobiļi bija aprīkoti ar trīscilindru dīzeļdzinēju, kas atkarībā no versijas attīsta 50 vai 90 zirgspēku. Vilkme tika novadīta uz priekšējiem riteņiem vai nu caur piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu, vai variatora transmisiju, kas tolaik bija jauninājums.
Automobilis konstrukcijā tiem laikiem bija pārlieku sarežģīts un dārgs, tāpēc sērijveida modelī tas nematerializējās.