Ikgadējā konkursa "International Engine of the Year" organizētāji nosaukuši šāgada labākos automobiļu dzinējus dažādās kategorijās. Konkursā, kurā pretendentus vērtē žūrija, kurā ietilpst 87 autožurnālisti no 35 pasaules valstīm, absolūtajā vērtējumā otro gadu pēc kārtas uzvarējis "Ford" viena litra "EcoBoost" dzinējs.
Piedāvājam sarakstu ar šāgada "International Engine of the Year" konkursa uzvarētājiem dažādās dzinēju tilpumu kategorijās un nominācijās.
Labākais jaunais dzinējs
Par labāko šāgada jauno dzinēju nosaukts "Volkswagen" koncerna 1,4-litru turbopūtes agregāts, kam vienmērīgas slodzes gadījumā automātiski atslēdzas divi no četriem cilindriem, tādējādi taupot degvielu un rūpējoties par ekoloģiju. Šis jaunais motors tiek uzstādīts septītās paaudzes "VW Golf", kā arī jaunās paaudzes "Audi A3" modelī. Šis 140 ZS jaudīgais dzinējs vidēji patērē 5,2 litrus benzīna uz 100 km.
Labākais "zaļais" dzinējs
Šāgada "International Engine of the Year" konkurss ir pirmais kur "zaļo" (ekoloģiski tīrāko) dzinēju kategorijā uzvarējis motors, kas darbojas ar kādu no alternatīvajām degvielām. Par šāgada labāko "zaļo" dzinēju atzīts "Fiat" 875 kubikcentimetru divcilindru motors, kas darbojas ar sašķidrinātu dabasgāzi. Šāds dzinējs vidēji patērē 3,1 litru uz 100 km un izplūdē CO2 daudzums ir tikai 86 g/km.
Labākais sportiska auto dzinējs
Vairāki nozares eksperti uzskata, ka V12 atmosfērisko dzinēju dienas ir skaitītas. Tomēr tas, pēc žūrijas vērtējuma, nav atturējis "Ferrari" no uzvaras sportisko auto dzinēju kategorijā ar 6,3-litru V12 agregātu. Šis dzinējs attīsta 740 zirgspēku jaudu un ļauj "F12 Berlinetta" superauto līdz 100 km/h paātrināties nieka 3,1 sekundē. Tomēr šis "Ferrari" V12 motors ir arī samērā ekonomisks, jo vidēji patērē 15 litrus uz 100 km un izplūdē CO2 daudzums ir 350 g/km, kas ir uzlabojums par 30% salīdzinājumā ar priekšteci.
Labākais dzinējs tilpumā līdz vienam litram
Labākais dzinējs ar darba tilpumu līdz vienam litram atbalso absolūtā vērtējuma uzvarētāju – tas ir "Ford" 999 kubikcentimetru, trīscilindru turbopūtes "EcoBoost" benzīna motors. Ar uzvaru šajā kategorijā "Ford" pārtrauca "Toyota" dominanci šī konkursa līdz viena litra dzinēju vērtējumā kopš 2008. gada. Šo mazo dzinēju "Ford" uzstāda modeļos, sākot ar "Fiesta" un beidzot pat ar samērā lielo "Mondeo". Tas attīsta 125 ZS jaudu un 170 Nm griezes momentu, kā arī vidēji patērē piecus litrus uz 100 km.
Labākais dzinējs tilpumā no viena līdz 1,4 litriem
Kategorijā no viena līdz 1,4 litriem par labāko dzinēju šogad atzīts "Volkswagen" 1,4-litru turbopūtes benzīna agregāts "TSI Twincharger". Šajā kategorijā "VW" uzvarējis jau astoņas gadus, un šogad koncerns bijis īpaši spēcīgs, jo šajā nominācijā žūrijas vērtējumā pirmās četras vietas ieņem tieši "VW" – gan ar jau minēto 1,4-litru agregātu trīs dažādās variācijās ("TSI", "TSI ACT" un "TSI Twincharger"), gan arī 1,2-litru turbopūtes agregātu.
Labākais dzinējs tilpumā no 1,4 līdz 1,8 litriem
Par labāko dzinēju 1,4 līdz 1,8 litru kategorijā šogad atzīts "BMW" un "PSA Peugeot Citroen" kopīgi radītais 1,6 litru turbopūtes dzinējs, kas šajā nominācijā uzvarējis jau septiņus gadus pēc kārtas. Šo motoru ar līdz pat 211 zirgspēku jaudu uzstāda dažādos franču markas automobiļos, kā arī "MINI" spēkratos.
Labākais dzinējs tilpumā no 1,8 līdz diviem litriem
Tāpat kā pērn, arī šogad līdz divu litru dzinēju kategorijā uzvarējis "BMW" četrcilindru turbopūtes agregāts, kas attīsta 245 ZS jaudu un 350 Nm griezes momentu. Piemēram, "BMW Z4" rodsterā šis divlitru dzinējs vidēji patērē 6,8 litrus benzīna uz 100 km. Šo motoru "BMW" uzstāda dažādos savas markas modeļos, tostarp arī lielās klases 5. sērijā.
Labākais dzinējs tilpumā no diviem līdz 2,5 litriem
Šī kategorija ir viena no neprognozējamākām, jo tajā konkursa 11 pastāvēšanas gados uzvarējuši astoņi dažādi autoražotāji. Tomēr pēdējo gadu laikā tajā biežāk veicas "Audi RS" modeļu motoriem. Šogad kategorijā dzinējiem ar tilpumu no diviem līdz 2,5 litriem uzvarējis "Audi" pieccilindru turbopūtes benzīna dzinējs ar 2,5-litru tilpumu, kas tiek uzstādīts "Audi TT-RS", "Audi RS3" un "Q3 RS" modifikācijas spēkratos. Tas attīsta 340 zirgspēku jaudu un, piemēram, "TT-RS" modelī vidēji patērē 9,2 litrus uz 100 km.
Labākais dzinējs tilpumā no 2,5 līdz trim litriem
Šajā kategorijā astoņus gadus dominēja "BMW" ar kādu no saviem trīslitru agregātiem, bet šogad to pārtrauca "Porsche", kā 2,7-litru sešcilindru atmosfērisko benzīna dzinēju konkursa žūrija atzina par labāko. Ar šo motoru tiek komplektēts "Boxster" un "Cayman" modelis. Tas attīsta 275 ZS jaudu un vidēji patērē 8,2 litrus uz 100 km.
Labākais dzinējs tilpumā no trim līdz četriem litriem
Šogad par labāko dzinēju kategorijā līdz četriem litriem atzīts "McLaren" 3,8-litru V8 biturbo agregāts, kas attīsta 625 ZS jaudu un 600 Nm griezes momentu. Tāpat šis motors izceļas ar salīdzinoši nelielo svaru – 199 kg. Tāpat šis agregāts, kas tiek uzstādīts "McLaren MP4-12C" superauto, ir salīdzinoši ekonomisks – tas vidēji patērē 11,6 litrus benzīna uz 100 km.
Labākais dzinējs tilpumā virs četriem litriem
Uzvarētājs motoru kategorijā ar tilpumu virs četriem litriem atbalso labākā sportiskā auto dzinēja žūrijas vērtējumu – arī šajā nominācijā uzvarējis "Ferrari" 6,3-litru V12 atmosfēriskais dzinējs, kas tiek uzstādīts "F12 Berlinetta" modelī. Kā atzīmējis viens "International Engine of the Year" konkursa žūrijas loceklis no Francijas, tad "120 ZS uz katru dzinēja tilpuma litru un apgriezieni līdz pat 8700 apgr./min šo "Ferrari" dzinēju padara par meistardarbu".