TopGear eksperiments

Kopā ar vecu automobili gandrīz vienmēr cilvēki nopērk jaunas problēmas. Dažas no tām ar neprofesionāļa aci ir grūti pamanīt, taču tās ir dzīvībai bīstamas. Baltijas "TopGear" sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) un vairākiem partneriem Lietuvā sarīkoja unikālu eksperimentu un atklāja, kā automobiļi tiek piecelti no mirušajiem un cik bīstami tie ir to braucējiem.

Lietuva, lietoto auto tranzīta centrāle, ir kļuvusi slavena ar atšķirīgu jaunu un vecu automobiļu reģistrācijas attiecību – tā pēdējos gados bijusi aptuveni 1 pret 20. Šā iemesla dēļ Lietuvas satiksmē esošo vieglo pasažieru auto vidējais vecums ir aptuveni 14 gadu un ir divtik lielāks nekā citur Eiropā. Tikmēr Latvijā, lietoto un jauno auto reģistrācijai nesasniedzot tik lielu disproporciju, autoparka vecums tik un tā ir neiepriecinoši liels – gandrīz 13 gadu.

Lielais vecums palielina avāriju un smagu seku risku, taču vēl bīstamāka par rūsu vai nepilnīgi strādājošiem mezgliem var būt "drošība", ko iemieso pēc avārijas stipri bojāts un ekstrēmi atjaunots automobilis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!