Cenu kā būtiskāko kritēriju auto izvēlē norādījis 41% respondentu, bet degvielas patēriņu – 33% aptaujāto. Nedaudz retāk kā izšķiroši automašīnas iegādes iemesli minēti tās vecums (27,1%) un virsbūves tips (sedans, kupeja u.c. – 25,1%), kā arī automašīnas zīmols (23,6%) un pārnesumkārbas veids (22,6%). Tikmēr visretāk automašīnas iegādes pamatkritērijs ir papildu aprīkojums (4,3%), spēkrata krāsa (3,1%) un iegādes procesa vienkāršība (3,1%).
Vīrieši daudz biežāk nekā sievietes šajā jautājumā atzīmējuši, ka, pērkot jaunu automašīnu, viņu izvēli nosaka cena, tips un degvielas veids, bet sievietēm būtiskāks aspekts šķiet transportlīdzekļa vecums.
Aptaujas dati arī liecina, ka par visefektīvākajiem veidiem, kā meklēt jaunu automašīnu, respondenti atzinuši vispārējos un specifiskos auto sludinājumu reklāmas portālus, kā arī transportlīdzekļu tirdzniecības laukumus. Kā būtisku aspektu portālu izmantošanā visbiežāk respondenti atzīmējuši iespēju salīdzināt automašīnu cenas (56,4%), vienkāršu un ērtu lietošanu (47,9%) un iespēju vienlaikus meklēt gan lietotas, gan jaunas automašīnas (46,8%).
Vīriešiem daudz biežāk nekā sievietēm svarīgs ir jaunu sludīnājumu skaits portālā, taču sievietes biežāk nekā vīrieši atzīmējušas, ka, meklējot jaunu automašīnu, inteneta portālu izvēlas atkarībā no tā, vai ir iespēja salīdzināt automašīnu cenas.
Atzīmējot kanālus, kas tiek izmantoti, lai pārdotu automašīnu, līdzās vispārējiem reklāmas portāliem (70,1%) norādīts, ka diezgan bieži tas tiek darīts arī caur draugiem un paziņām (56,8%). Savukārt specializētie tirdzniecības laukumi jeb auto plači tiek izmantoti arvien retāk (25,4%).
Norādot galvenos aspektus, kādēļ izlemt par labu ineterneta portālu izmantošanai auto pārdošanas procesā, vairākums aptaujāto atzīmējuši, ka būtiski, lai sludinājumu izvietošana portālā būtu bez maksas (73,9%). Tajā pašā laikā nedaudz mazāk kā pusei aptaujāto nozīmīgi ir arī tas, ka sludinājumā iespējams izvietot nevis vienu, bet vairākus fotoattēlus (46,6,%).
Aptauja veikta šā gada maijā, kopumā aptaujājot 500 respondentu visā Latvijā.