"Hyperloop" sistēma paredz, ka pasažieru alumīnija kapsulas pa gaisa spilveniem pārvietojas ar ātrumu līdz 1220 km/h pa speciālām caurulēm ar zemu gaisa spiedienu. Šādas caurules būtu uzstādītas virs zemes. Projekta autors paredzējis divu veidu kapsulas – tikai pasažieru, kā arī pasažieru un viņu automobiļu pārvadāšanai.
Ja caurulēs zūd hermētiskums, paredzēta automātiska drošības sistēma, kas avārijas režīmā kapsulas aptur. Ja hermētiskums tiek zaudēts nebūtiskos apmēros, tad kapsulā ir uzstādīta autonoma sistēma, kura nepieciešamo spiedienu saglabā līdz brauciena beigām. Ja spiediens zūd būtiski, tad, līdzīgi kā lidmašīnās, pasažieriem tiek padotas skābekļa maskas.
Pēc projekta autoru aplēsēm, tamlīdzīga transporta sistēma starp Losandželosu un Sanfrancisko izmaksātu aptuveni sešus miljardus ASV dolāru. Ar šādām izmaksām biļetes cena vienā virzienā varētu maksāt aptuveni 20 dolāru. Kā uzskata izstrādātāji, "Hyperloop" ir ekonomiski pamatots braukšanai attālumā līdz pusotram tūkstotim kilometru.
Tamlīdzīgas transporta sistēmas demonstrācijas modeļa izgatavošana, pēc autora vārdiem, aizņems ne vairāk kā četrus gadus.
Interesanti, ka "SpaceX" īpašnieks Elons Masks neplāno tieši iesaistīties "Hyperloop" būvniecībā. Viņš cer piesaistīt tālākai projekta attīstībai investorus un inženierus, pats šī mērķa dēļ atsakoties no idejas patentiem.
42 gadus vecais Elons Masks plašāk pazīstams kā viens no maksājumu sistēmas "PayPal" radītājiem un kā elektromobiļu ražotāja "Tesla Motors" vadītājs. Pašlaik viņš vada "SpaceX" kompāniju, kas izgatavojusi pirmo privāto kosmisko kuģi "Dragon" kravu nogādāšanai uz Starptautisko kosmosa staciju.
"Hyperloop" projekta pilnais apraksts 57 lapaspusēs PDF formātā pieejams šeit.