f64_20090707_avarija_001
Foto: F64
Katra autoīpašnieka "Bonus - Malus" klase tiek aprēķināta, izrietot no apdrošināšanas dienu skaita, kuru nosaka, ņemot vērā apdrošināšanas līgumu spēkā stāšanās un beigu datumu un izraisīto ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaitu pēdējo 11 gadu laikā.

Ņemot vērā abus parametrus, katram autoīpašniekam tiek noteikta riska pakāpe jeb "Bonus - Malus" klase. Lai gan "Bonus - Malus" ir galvenais parametrs, kas tiek ņemts vērā aprēķinot OCTA cenu, autovadītāju vidū valda daudz stereotipu un mītu par to, kā "Bonus - Malus" klase tiek aprēķināta un kādi faktori to var ietekmēt.

Lai izprastu autovadītāju informētību par "Bonus - Malus" klasēm un to ietekmējošajiem faktoriem, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) veicis pētījumu. Iegūtie dati liecina, ka tikai 34% autovadītāju var pateikt, ka, pirmreizēji iegādājoties transportlīdzekli, tiek piešķirta sestā "Bonus - Malus" klase. Savukārt 35% respondentu uzskata, ka "Bonus - Malus" klase tiek aprēķināta transportlīdzeklim nevis tā īpašniekam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!