Frankfurtes auto izstāde 2013
Foto: AP/Scanpix

Otrdien, 10. septembrī, durvis ver 65. starptautiskā Frankfurtes autoizstāde, kas ir viens no lielākajiem notikumiem pasaules autobūvē. Sākotnēji tā būs pieejama žurnālistiem un lūgtajiem visiem, bet ikvienam interesants to varēs apmeklēt no 12. līdz 22. septembrim. Iepriekšējo Frankfurtes autoizstādi apmeklēja nepilns miljons cilvēku.

Portāls "Delfi" piedāvā iepazīties ar desmit zīmīgākajām prezentācijām, par kurām autoražotāji ir paziņojuši vēl pirms izstādes atklāšanas.

Vairāk par Frankfurtes autoizstādes jaunumiem lasi speciālajā sadaļā.

'Brabus' radījis ātrāko limuzīnu pasaulē

Foto: Publicitātes foto

Vācu tūninga kompānija "Brabus" izgatavojusi "iBusiness" modifikāciju uz jaunās paaudzes "Mercedes-Benz" S-klases sedana bāzes, ko pats izstrādātājs nosaucis par pasaulē visātrāko un visjaudīgāko luksusa limuzīnu pasaulē.

"Brabus 850 6.0 iBusiness" aprīkots ar sešlitru V8 biturbo motoru, kas attīsta 850 zirgspēku jaudu, kas ir par 265 ZS vairāk nekā "S63 AMG", uz kā bāzes tas veidots. Savukārt šī "Brabus" dzinēja maksimālais griezes moments sasniedz 1450 ņūtonmetru, tomēr šis raksturlielums ierobežots pie 1150 Nm atzīmes, lai saudzētu transmisiju. Rezultātā masīvais sedanam līdz 100 km/h paātrinās 3,5 sekundēs un maksimāli sasniedz 350 km/h.

'BMW' pirmais sērijveida elektromobilis

Foto: Publicitātes foto

"BMW" pirmā sērijveida elektromobiļa "i3" pamatā ir alumīnija rāmis. Virsbūves rāmis ir no oglekļa šķiedras, bet paneļi – no kompozītmateriāliem. Tas aprīkots ar elektromotoru, kas attīsta 170 zirgspēku jaudu un konstantu 250 ņūtonmetru griezes momentu. Automobilim ir bezpakāpju transmisija. 22 kWh litija jonu akumulatoru komplektam ražotājs dod sešu gadu vai līdz 160 tūkstoš kilometru nobraukuma garantiju.

"BMW i3" ar pilnu uzlādi spējīgs nobraukt 130 līdz 160 km distanci. Elektromobiļa cena būs no 35 tūkstošiem eiro.

'Dacia' modernizējis 'Duster' apvidnieku

Foto: Publicitātes foto

Modernizētajam "Dacia Duster" ir citāds radiatora dekoratīvais režģis, priekšējais buferis un lukturi. Savukārt uz jumta reliņiem būs uzdrukāts "Duster" nosaukums, bet izplūdes sistēmas uzgaļi būs hromēti. Arī aizmugurējie lukturi ir nedaudz pārveidoti. Tāpat "Dacia Duster" ieguvis jaunu motoru – 125 ZS jaudīgu benzīna turbomotoru.

'VW' startē ar diviem elektromobiļu modeļiem

Foto: Publicitātes foto

"Volkswagen" Frankfurtes autoizstādē prezentēs divu elektromobiļu sērijveida versiju: viens no tiem būs "e-up!", bet otrs – "e-Golf".

"VW e-Golf" hečbeks būs aprīkots ar 115 zirgspēku jaudīgu elektromotoru un 24,2 kWh akumulatoru komplektu. Sērijveida elektromobilis uz "VW Golf" bāzes līdz 100 km/h paātrināsies 10,4 sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums būs ierobežots pie 140 km/h atzīmes. Ar pilnu akumulatoru uzlādi "e-Golf" būs spējīgs nobraukt līdz pat 190 km distanci.

Savukārt mazais "VW e-up!" aprīkots ar 82 ZS elektromotoru un 18,7 kWh akumulatoru komplektu. Līdz 100 km/h šāds markas mazākais sērijveida elektromobilis paātrināsies 12,4 sekundēs un maksimāli sasniegs 130 km/h. Ar pilnu akumulatoru uzlādi "e-up!" spēs nobraukt līdz 160 km attālumu.

'Jaguar' pirmais apvidus auto

Foto: Publicitātes foto

"Jaguar C-X17" ir šīs markas pirmā apvidus automobiļa prototips. Tā veidols ieturēts "Jaguar" markas jaunāko modeļu dizaina valodā. "Jaguar C-X17" izgatavots uz jaunas modulārās platformas, ko britu autoražotājs izmantos vairāku topošo modeļu pamatā.

Sērijveida ražošanā tamlīdzīgs "Jaguar" apvidus automobilis nonāks 2015. gadā. Gaidāms, ka tas aizgūs spēka agregātus no "Range Rover Evoque" modeļa, tostarp V6 kompresormotoru.

'Infiniti' kompaktais hečbeks 'Q30'

Foto: Publicitātes foto

Kompānijas "Nissan" luksusa marka "Infiniti" izstrādājusi "Q30" prototipu, kas tiek pozicionēts kā t.s. golfa klases modelis. "Infiniti Q30" dizains apvieno hečbeka, kupejas un pat neliela apvidus automobiļa iezīmes. Koncepts pozicionēts gados jaunai auditorijai, "kura meklē alternatīvu tradicionāliem "premium" segmenta hečbekiem".

Tamlīdzīga sērijveida hečbeka ražošana tiks uzsākta 2015. gadā.

'Citroen Cactus' – auto, kas brauc ar gaisu

Foto: Publicitātes foto

Auto, kas brauc ar gaisu? Franču "Citroen" demonstrē, ka tā ir realitāte! "Citroen Cactus" aprīkots ar hibrīda spēka agregātu "Hybrid Air", kas elektromotora vietā izmanto gaisa sūkni. Tāpat šajā sistēmā ir iekšdedzes dzinējs, variatora transmisija un hidrauliskais motors ar diviem saspiestā gaisa baloniem. Ar gaisu "Citroen Cactus" spējīgs nobraukt līdz 70 km attālumu.

Ražotājs plāno, ka tamlīdzīga "Hybrid Air" sistēma sērijveida automobiļos varētu tikt ieviesta 2016. gadā.

'Audi Sport quattro' hibrīds ar 700 ZS

Foto: Publicitātes foto

"Audi Sport quattro" aprīkots ar hibrīda spēka agregātu, kas kopumā attīsta 700 zirgspēku jaudu un 800 ņūtonmetru griezes momentu. Koncepta hibrīda spēka agregāts apvieno 560 ZS jaudīgu četrlitru V8 biturbo dzinēju, 14,1 kWh litija jonu akumulatoru komplektu un 150 ZS elektromotoru, kas atrodas starp iekšdedzes dzinēju un astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Sportiskā hibrīda prototips no vietas līdz 100 km/h spēj paātrināties 3,7 sekundēs un maksimāli sasniegt 305 km/h. Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš šim prototipam ir divarpus litri benzīna uz 100 km. Tikai ar elektroenerģiju hibrīds spējīgs nobraukt līdz 50 km distanci.

'Opel Monza' demonstrē markas dizaina nākotni

Foto: Publicitātes foto

"Opel Monza" prototips demonstrē markas dizaina attīstības virzienu. Koncepts izgatavots uz modulārās platformas un ir aprīkots ar elektromotoru, kā akumulatorus lādē trīscilindru "SIDI" saimes motors, kas darbojas ar gāzi.

"Opel Monza" priekšējais panelis būtībā ir viens liels ekrāns, kurā ir 18 diožu paneļi – tas stiepjas no vienām durvīm līdz otrām. Uz šiem ekrāniem tiek demonstrēta dažāda veida informācija atkarībā no autovadītāja vēlmēm. Multimediju sistēma ir regulējama kā ar taustiņiem uz stūresrata, tā arī ar balss komandām.

'Volvo Concept Coupe' atgriežas pie klasiskām vērtībām

Foto: Publicitātes foto

"Volvo Concept Coupe" demonstrē markas nākotnes modeļu dizaina attīstību un izmanto virkni stilistisko detaļu no 60. gadu "P1800" kupejas.

Autoražotājs uzsver, ka šis nav futūristisks prototips, bet gan demonstrē jaunās modulārās platformas iespējas. "Volvo" koncepts aprīkots ar hibrīda spēka agregātu, kas apvieno "Drive-E" saimes benzīna četrcilindru dzinēju un elektromotoru. Tādējādi "Volvo Concept Coupe" spēka agregāta kopējā jauda attīsta 400 ZS, bet griezes moments – 600 Nm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!