Krievijas autoražotājs "AvtoVAZ" sadarbībā ar britu inženiertehnisko kompāniju "Ricardo" uzsākuši kopīgu darbu pie turbomotora izstrādes, vēsta vietējie mediji. Autoražotājs gan atteicies komentēt šo informāciju.
Pēc provizoriskas informācijas, jaunā motora darba tilpums būšot 1,4 litri, bet tā maksimālā jauda sasniegšot 163 zirgspēkus. Tomēr sērijveida automobilim dzinēja jaudu plānots ierobežot pie 150 ZS atzīmes. Maksimālais griezes moments – ap 240 ņūtonmetru.
Vēlāk šo agregātu plānots modernizēt un aprīkot ar degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu. Tāpat vēlāk šim motoram plānota modifikācija, kas spējīga darboties kā ar benzīnu, tā arī metānu.
Dzinēja izstrāde tiek finansēta no Krievijas valsts budžeta. Tādējādi intelektuālā īpašuma tiesības arī piederēs valstij.
Gaidāms, ka pirmie krievu automobiļi ar turbomotoru gaidāmi 2017. gadā. Šis spēka agregāts tiks uzstādīts modeļiem, kas izgatavoti uz jaunas platformas, ko plānots izmantot nākamās paaudzes "Lada Priora" u.c. pamatā.
Atgādinām, ka pašlaik "Lada" automobiļi tiek komplektēti ar 1,6 litru atmosfēriskajiem dzinējiem, kas atkarībā no versijas attīsta 87, 98, 106 vai 120 zirgspēku jaudu. Vēlāk autoražotājs plāno izstrādāt arī jaudīgākas modifikācijas ar 135 un 200 ZS.
Šāgada sākumā "AvtoVAZ" izgatavoja pirmo partiju ar elektromobiļiem, kas izgatavotu uz "Kalina" modeļa bāzes. Tie tiek izmantoti taksometru parkos.
Nākamā gada sākumā "AvtoVAZ" demonstrēs "Granta" modeļa hibrīda versiju. Jau šobrīd uzņēmuma zinātniski tehniskais centrs izmēģina prototipus ar 122 ZS hibrīda spēka agregātu, kas apvieno benzīna dzinēju un elektromotoru.