Fiat 500 Abarth
Foto: Publicitātes foto

Koncerns "Fiat" tuvāko trīs gadu laikā plāno savā attīstībā investēt aptuveni deviņus miljardus eiro. Līdzekļi tiks novirzīti jaunu modeļu izstrādei, "Alfa Romeo" un "Maserati" marku atbalstam, kā arī ražošanas līniju modernizācijai Itālijā, vēsta aģentūra "Bloomberg" ar atsauci uz anonīmu avotu.

2014. gadā "Fiat" uzsāks kompakta "Jeep" apvidus automobiļa ražošanu, apvidnieku uz "Fiat 500" bāzes un "Alfa Romeo 4C" modifikāciju ar nolaižamu jumtu. Tāpat "Alfa Romeo" modeļu klāstu papildinās vidējās klases sedans "Giulia", kas pamatā tiks eksportēts ārpus Eiropas, kā arī vēl dažādi jauni modeļi.

Tāpat "Fiat" gatavo "500" piecdurvju hečbeku, kas nomainīšot "Punto" modeli. Šo automobili montēs "Fiat" rūpnīcā Polijā, lai taupītu līdzekļus. Pēc "Bloomberg" informācijas, Polijā "Fiat" darbinieku alga ir tikai ceturtdaļas apmērā no algas, ko par to pašu darbu maksā Itālijā.

"Fiat" koncerna realizācijas apjomi Eiropā krītas jau ceturto gadu. Salīdzinot ar 2009. gadu, pērn "Fiat" tirdzniecības apjomi saruka par 47 procentiem, liecina Eiropas autoražotāju asociācijas (ACEA) dati. No 2011. gada "Fiat" cietis aptuveni divu miljardu eiro zaudējumus. Savukārt no šāgada janvāra līdz septembrim itāliešu autoražotājs zaudējis 304 miljonus eiro.

Pašlaik "Fiat" rūpnīcā Turīnā strādā piecarpus tūkstoš cilvēku, kuri ir nodarbināti vien dažas dienas mēnesī. No šāgada janvāra līdz oktobrim šajā rūpnīcā saražoti mazāk nekā 20 tūkstoši automobiļu. Salīdzinājumam – pagājušā gadsimta 70. gados no konveijera Turīnā ik gadu noripoja 600 tūkstoši automobiļu, bet rūpnīcā bija nodarbināti aptuveni 50 tūkstoši cilvēku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!