'Nissan Qashqai' Latvijā
Foto: DELFI

Otrdien, 10. decembrī, "Nissan" Latvijas žurnālistiem un klientiem parādīja jaunās paaudzes "Qashqai" apvidus automobili. Izstādītais eksemplārs bija pirms ražošanas prototips, kamēr pirmie klienti savus spēkratus saņems nākamā gada februārī.

Jaunais "Nissan Qashqai" ir pasūtināms jau tagad, turklāt tā cena ir zemāka nekā līdzšinējam modelim. Bāzes versija ar priekšpiedziņu, 115 zirgspēku 1,2 litru turbopūtes motoru un sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu maksās no 16 990 eiro.

Savukārt lētākā modifikācija ar dīzeļmotoru – 110 ZS jaudīgo 1,5 litru agregātu – maksās no 19 590 eiro. Tikmēr pieejamākā "Nissan Qashqai" versija ar pilnpiedziņu maksās no 22 190 eiro. Tā aprīkota ar 130 ZS jaudīgo 1,6 litru dīzeļmotoru un sešpakāpju manuālo transmisiju.

Jau ziņojām, ka novembra sākumā prezentētais "Nissan Qashqai" izgatavots uz modulārās platformas CFM (Common Module Family), kas izmantota arī jaunā "X-Trail" modeļa pamatā.

Jaunais "Nissan Qashqai" ir par 49 mm garāks nekā līdzšinējais modelis, tāpat tas ir arī nedaudz zemāks un platāks. Neskatoties uz lielākiem gabarītiem, jaunais modelis kļuvis vieglāks par līdz pat 40 kilogramiem atkarībā no versijas.

Sākotnēji "Nissan Qashqai" modelim būs pieejams kāds no četriem motoriem. Bāzes versijā tas būs aprīkots ar 1,2 litru turbopūtes benzīna dzinēju, kas attīsta 115 zirgspēku jaudu un modeļa piedāvājumā aizstāj līdzšinējo 1,6 litru agregātu. Tāpat pieejams 1,6 litru turbomotors, kas attīsta 150 ZS. No dīzeļdzinējiem pieejams 1,5 litru agregāts ar 110 ZS un 1,6 litru ar 130 ZS.

Pircēji var izvēlēties manuālo vai pilnīgi jauno "Xtronic" automātisko pārnesumkārbu. Jaunā "Xtronic" transmisija ir izstrādāta speciāli jaunajam "Qashqai" un būs pieejama komplektācijā ar 1,6 litru dīzeļdzinēju. Šī transmisija veidota pēc bezpakāpju variatora transmisijas principiem.

Pretēji tradicionālajām bezpakāpju transmisijām, jaunā "Xtronic" transmisija strauja paātrinājuma laikā atdarina tradicionālo daudzpakāpju automātisko pārnesumkārbu uzvedību, veicot pakāpenisku pārslēgšanos. Braucot normālā režīmā, pārnesumu attiecības tiek noregulētas, lai sniegtu vienmērīgu vilkmi.

Automobiļa "drošības vairoga" tehnoloģijas tagad ietver arī autonomo ārkārtas bremzēšanas sistēmu, autovadītāja modrības uzraudzības palīgsistēmu un ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu, kā arī vairākas citas svarīgas palīgsistēmas, bet inteliģentā automobiļa stāvvietā novietošanas palīgsistēma atvieglo braukšanas manevrus pilsētā.

Jaunās paaudzes "Qashqai" ir radījuši "Nissan" inženieri Eiropas dizaina centrā Lielbritānijā un Spānijā. Automobilis tiks ražots Lielbritānijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!