Kā apgalvo autoražotāji, izstrādājot globālos modeļus, piemēram, "Ford Focus" un "Volkswagen Golf", nepieciešami milzīgi papildus ieguldījumi, lai panāktu viena un tā paša spēkrata atbilstību kā Amerikāņu satiksmes drošības institūta (IIHS), tā arī Eiropas neatkarīgās organizācijas "EuroNCAP" prasībām.
Kā uzskata amerikāņu autoražotāju alianse, standarti varētu nebūtiski atšķirties atkarībā no organizācijas, tomēr bāzei jābūt kopīgai.
Gaidāms, ka vienotā metodika automobiļu drošības pārbaudei būšot gatava nākamā gada aprīlī vai maijā. Pēc tam to eksperti analizēs un papildinās. Tādējādi plānots, ka darbs pie šī projekta tiks pabeigts līdz 2014. gada nogalei. Pēc tam Eiropas un Amerikas puses ķersies pie pārrunām.
Atgādinām, ka "EuroNCAP" un IIHS periodiski savās triecienu testu programmās iekļauj jauna veida izmēģinājumus vai padara stingrāku vērtējumu jau esošajās. Piemēram, IIHS no 2012. gada uzsāka frontālo sadursmi vērtēt ar 25% virsbūves priekšdaļas pārklājumu (t.i., 25% automobiļa priekšējās daļas platuma tiek triekti šķērslī), braucot ar ātrumu 64 km/h. Šāda pārbaude imitē bojājumus, kādi būtu automobiļa trieciena gadījumā pret koku vai stabu.
"EuroNCAP" analoģisku testu veic ar 40% priekšdaļas pārklājumu, imitējot divu automobiļu frontālo sadursmi. Savukārt no 2014. gada "EuroNCAP" maksimālo vērtējumu varēs iegūt tikai tie jauni automobiļi, kas jau standartā ir aprīkots ar automātisko ekstrēmās bremzēšanas sistēmu (AEB).