No astoņus līdz 10 gadus veci lietoti auto aizņem 30% (2 993), piecus līdz septiņus gadus veci – 19% (1 881); bet no viena līdz četrus gadus veci – 12% (1 206) no kopējā pasažieru automobiļu skaita, kas Latvijā ievesti šogad pirmajos trijos mēnešos.
Pieprasītākās auto markas lietotu automobiļu segmentā joprojām ir "Volkswagen" ar 18% (1 823) lielu tirgus daļu, "Volvo" markas auto aizņem 14% (1 463), "Audi" – 12% (1 248); BMW – 10% (1 009), bet "Opel" – astoņus procentus (830).
Savukārt no visiem šogad reģistrētajiem lietotajiem pasažieru auto uz juridisko personu vārda ir reģistrēti 16% (1 576), bet fiziskās personas iegādājušās atlikušos 84% jeb 8 554 pasažieru automobiļus.
"Šogad vēl nevaram noteikt automobiļu vidējo vecumu Latvijā, bet, runājot par aizvadīto gadu, jāatzīst, ka automobiļu vidējais vecums turpināja pazemināties – pasažieru auto vidējais vecums (automobiļiem, kuriem derīga tehniskā apskate) bija 12,9 gadi, salīdzinoši Eiropas valstu vidējais autoparka vecums ir 8,3 gadi," norāda Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.
"Tāpat arī Latvijas autoparka aprites ātrums ir aptuveni 12%, kas ir viens no zemākajiem Eiropā. Šis rādītājs norāda, ka 12% no visiem valstī reģistrētajiem automobiļiem nomainās katru gadu, bet viss valsts autoparks nomainās reizi nepilnos deviņos gados," skaidro Rūtiņš.
"Savukārt automobiļi, kuri valstī ir visvairāk, t.i., 11 līdz 29 gadus veci, vairs nemainās un būtībā nosaka visa valsts kopējā autoparka vecumu. Salīdzinoši Lielbritānijā autoparka aprites ātrums ir virs 30%, Vācijā – aptuveni 25%," precizē Auto asociācijas viceprezidents.
Saskaņā ar CSDD datiem 2013. gadā lietoto automobiļu segmentā visvairāk lietoto automobiļu tika ievesti no Vācijas (53%), Itālijas (11%) un Beļģijas (9%), "taču realitātē Vācijas īpatsvars nav tik liels, automobiļa patiesā izcelsmes valsts tiek "manipulēta", jo pircējiem patīk dzirdēt, ka auto ir atvests tikko no Vācijas," uzsver Rūtiņš.
"Ja Latvijā tiktu izvirzīts mērķis sasniegt ES valstu vidējos autoparka rādītājus, tad ES mēs panāktu, iespējams, 2030. gadā. Tas nozīmētu, ka Latvijā uz 1000 iedzīvotājiem ir 508 automobiļi (šobrīd – 300), autoparka vidējais vecums – 8,3 gadi; autoparka aprites ātrums – 17%, jaunu auto pirmreizējās reģistrācijas katru gadu pieaug par 6%, lietotu auto pirmās reģistrācijas pieaug par 5% katru gadu un Latvijas kopējais autoparks ir miljons automobiļu," prognozē Rūtiņš.