"Līzinga darījumu apjomu pieaugums vērojams visos automašīnu segmentos, un tas rāda, ka iedzīvotāju noskaņojums turpina uzlaboties. Lai gan pieņemts uzskatīt, ka auto iegādē dominē emocionāli argumenti, līzingā iegādāto auto izvēli aizvien pamatā nosaka tādi racionālie kritēriji, kā tehniskā komplektācija, uzturēšanas izmaksas un cena. Piemēram, lielākā daļa spēkratu ir ar dīzeļdegvielu darbināmu dzinēju, kuriem ir raksturīga lielāka degvielas ekonomija," stāsta Kaspars Sausais, "Swedbank" līzinga eksperts.
"Pērn jauno auto segmentā savu uzvaras gājienu turpināja apvidus automašīnas, kas par populārāko iedzīvotāju izvēli kļuva jau 2012. gadā. Turklāt šāda tendence vērojama ne tikai Latvijā, bet arī Igaunijā un Lietuvā," norāda Sausais.
"Pēdējos gados auto industrija pielāgojusies klientu vajadzībām, radot plašu piedāvājumu pilsētas džipu segmentā, kas cenas ziņā ir pieejamāks un sniedz pievienoto vērtību tā lietotājiem, piemēram, kāds novērtē labāku ceļa pārredzamību vai papildu drošības sajūtu, savukārt citiem tas joprojām ir prestiža jautājums," skaidro līzinga eksperts.
Lielākā daļa līzinga darījumu notiek lietoto auto segmentā – iedzīvotāji visvairāk ir iegādājušies automašīnas, kas ražotas 2007. līdz 2009.gadā. Īpaši aktīva auto tirdzniecība noris tieši starp privātpersonām. "Swedbank" dati rāda, ka aptuveni 70% gadījumos auto pārdevējs ir privātpersona. Kopumā iedzīvotāji lietoto auto segmentā pieturas pie pārbaudītām vērtībām un visbiežāk iegādājas "Volvo", "Volkswagen" un BMW markas automašīnas.
Savukārt katrs ceturtais no līzingā iegādātajiem auto pērn ir bijis pilnīgi jauns, kas ir par 17% vairāk nekā 2012. gadā. Populārākās šogad ir "Nissan", "Hyundai" un "Toyota" ražotās automašīnas.
Pērn kopumā Baltijas valstīs iedzīvotāji visvairāk iegādājās jaunus apvidus auto – Latvijā un Lietuvā katra otrā iegādātā automašīna bija šīs klases; savukārt Igaunijā – katra trešā. Latvijā no apvidus auto markām iecienītākais ir "Nissan Juke", Lietuvā – "Nissan Qashqai", bet Igaunijā – "Honda CR-V".