Koncerna "Volkswagen" (VW) modeļu ārējais izskats netiks būtiski mainīts tuvāko desmit gadu laikā, kamēr citi autoražotāji eksperimentēs ar dizainu. Centieni samazināt degvielas patēriņu un kaitīgo izmešu daudzumu motora izplūdē, uzlabojot virsbūves aerodinamiku, novedīs pie neglītu automobiļu parādīšanās, intervijā aģentūrai "Automotive News" savu viedokli paudis VW galvenais dizaineris Valters de Silva (attēlā).
"Savu viedokli neesmu mainījis – dizainam jābūt vienkāršam. Taču baidos, ka arvien stingrākie izmešu normu standarti var novest pie sarežģītām, ne tām estētiskākajām virsbūves formām. Tomēr uzlabot aerodinamiku un samazināt spēkrata svaru var arī citos veidos, piemēram, izmantojot vieglākus materiālus. Tā nav māksla, tā ir vesela zinātne. Aerodinamisko tuneli neuztrauc markas tēls, tas vienkārši izmēra gaisa pretestības koeficientu," norāda de Silva.
Kā veiksmīgu VW dizaina piemēru itālietis min ekskluzīvo hibrīda modeli "XL1" (attēlu galerijā). Šī divvietīgā automobiļa spēka agregāts apvieno 0,8 litru divcilindru dīzeļdzinēju (48 ZS) un elektromotoru (27 ZS). Tikai ar elektroenerģiju "VW XL1" spējīgs nobraukt līdz 50 km distanci, bet ar iekšdedzes dzinēja palīdzību nobraucamā distance palielināma desmitkārtīgi, bet degvielas patēriņš tajā pašā laikā ir tikai 0,9 litri dīzeļa uz 100 km.