"Eko dienas" ietvaros ikvienam videi draudzīga dzīvesveida piekritējam bija iespēja vienuviet iepazīties un izmēģināt vairāk nekā 45 jaunākos videi draudzīgākos automašīnu modeļus.
Lai pārbaudītu automašīnu degvielas patēriņu reālos, Latvijas ikdienas braukšanai pietuvinātos apstākļos, DBS instruktori izmēģināja 21 automobili īpaši izstrādātā maršrutā.
Pārsteidzošā kārtā vairums izmēģināto automobiļu ir izrādījušies īpaši taupīgi. Piemēram, DBS veiktajā testā "Peugeot 308 1.6 HDI" uzrādījis vidējo patēriņu 3,3 litri uz 100 km, SUV klases modelis "Honda CR-V" ar jaunāko 1,6 litru dīzeļdzinēju – 3,9 l/100 km, bet vidējās klases automobilis "Škoda Superb" ar lielāku 2 litru TDI agregātu – 3,8 l/100 km.
"Ņemot vērā ceļa segumu un reljefu testa maršrutā, vidējais degvielas patēriņš zem 4 litriem uz 100 kilometriem ir pārsteidzošs pat dīzeļdzinējiem, nemaz nerunājot par retajiem benzīna automobiļiem, kas tika pieteikti testam," norāda DBS valdes loceklis Artūrs Priednieks.
"DBS testa rezultāti ir iepriecinoši autovadītājiem, jo nesen, veicot autovadītāju aptauju, redzējām, ka ekonomija, ko ilgtermiņā sniedz iespēja ietaupīt uz degvielas rēķina, ir noteicošais faktors vairāk nekā pusei (54%) aptaujāto respondentu," atklāj "SEB līzinga" vadītāja Nellija Kočanova.
"Lai gan, iegādājoties automašīnu, iedzīvotāju izvēlē arvien dominē universālās un apvidus automašīnas, pēdējo trīs gadu laikā ir vērojams pakāpenisks pieaugums videi draudzīgāko automašīnu iegādē. Salīdzinot ar 2011. gadu, kad Latvijā tika nopirktas nedaudz vairāk nekā 2 000 "zaļās" automašīnas, 2013. gadā to skaits ir dubultojies, sasniedzot turpat piecus tūkstošus," norāda Kočanova.
"Tas varētu būt skaidrojams ar vairākiem faktoriem – arvien aktīvāk sabiedrībā sevi piesaka videi draudzīgā dzīvesveida filosofija un videi draudzīgās tehnoloģijas, kuru neatņemama sastāvdaļa ir arī ģimenes vai uzņēmuma automašīna. Turklāt autovadītājiem gadu gaitā ir bijusi iespēja pārliecināties, ka zaļais auto nebūt nenozīmē mazu un jaudas ziņā vārgulīgu auto," uzskata "SEB līzinga" vadītāja.
Šos novērojumus apstiprina arī auto eksperti – vismazākie auto nebūt nav ekonomiskākie. TV raidījuma "Auto ziņas" vadītājs Normunds Avotiņš: "Dzinēju tehnoloģijas un vieglākas virsbūves priekšplānā izvirzās modernā kompaktklase – "Peugeot 308", "VW Golf", "Honda Civic". Tas joprojām ir optimāls un universāli izdevīgs automobiļa izmērs kā uzņēmumiem, tā privātpersonām."
"Eko dienas" apmeklētāji tika iepazīstināti arī ar 10 bīstamākajiem paradumiem pie stūres, bet DBS instruktori demonstrēja drošas un ekonomiskas braukšanas principus.
Eko auto TOP rezultāti
MAZĀ KLASE:
- "Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI", 3,5 l/100 km, man-5 (1740kg)
- "Citroen C-Elysee 1.6 HDI", 3,5 l/100 km, man-5 (1170 kg)
- "Škoda Citigo 1.0 CNG", 3,65 M3/100 km, man-5
- "Volkswagen Polo 1.2 TSI", 4,7 l/100 km, man-5
KOMPAKTKLASE:
- "Peugeot 308 1.6 HDI", 3,3 l/100 km, man-5
- "Honda Civic 1.6 i-DTEC", 3,5 l/100 km, man-6
- "Škoda Octavia 1.6 TDI", 3,6 l/100 km, man-5
- "Volkswagen Golf 1.6 TDI", 4 l/100 km, man-5
- "Seat Leon ST 1.6 TDI", 4,3 l/100 km, DSG-7
- "Kia Ceed 1.6 CRDI", 4,3 l/100 km, man-6
- "Volkswagen Golf 1.4 TSI", 4,6 l/100 km, DSG-7
- "Opel Astra 1.6 CDTI", 4,8 l/100 km, man-6
VIDĒJĀ KLASE:
- "Škoda Superb 2.0 TDI", 3,8 l/100 km, man-6
- "Volvo S60 D4", 4 l/100 km, aut-6
- "VW Passat Variant 2.0 TDI", 4,5 l/100 km, man-6
KROSOVERI:
- "Honda CR-V 1.6 i-DTEC", 3,9 l/100 km, man-6
- "Volvo V40 Cross-Country D2", 3,8 l/100 km, Powershift (1920 kg)
- "Peugeot 2008 1.4 HDI", 3,8 l/100 km, man-6 (1708 kg)
AUTOMAŠĪNAS AR BENZĪNA HIBRĪDIEKĀRTU:
- "Toyota Auris Hybrid", 3,5 l/100 km, CVT
- "Toyota Prius Hybrid", 3,6 l/100 km, CVT
- "Toyota Yaris Hybrid", 3,7 l/100 km, CVT
SPECIĀLBALVA EKONOMISKĀKAJAI AUTOMAŠĪNAI AR BENZĪNA DZINĒJU:
- "Volkswagen Golf 1.4 TSI", 4,6 l/100 km, DSG-7
SPECIĀLBALVA EKONOMISKĀKAJAI AUTOMAŠĪNAI AR DABASGĀZES IEKĀRTU:
- "Škoda Citigo 1.0 MPI", 3,65 l/100 km, man-5
SEB LĪZINGA EKO AUTOMAŠĪNA 2014:
- "Peugeot 308 1.6 HDI", 3,3 l/100 km, man-5.