Vismaz pagaidām "SAAB" ražošanas konveijers apturēts uz vienu mēnesi, tāpat tiks samazināts darbavietu skaits, aģentūrai "Reuters" paziņojusi autoražotāja vadība.
Vēl "SAAB" bija plānojis pabeigt modulāro platformu "Pheonix", kas tiktu izmantotu turpmāko modeļu pamatā. Galvenais noieta tirgus "SAAB" markai būtu Ķīna, kur valdība vēlas palielināt elektromobiļu īpatsvaru.
Tā kā "Qingbo Investment" kompānijai radās problēmas vietējā tirgū, tā nav varējusi pārskaitīt NEVS nepieciešamos finanšu līdzekļus. Rezultātā "SAAB" atkal nav varējis norēķināties ar komplektējošo detaļu piegādātājiem.
Tagad autoražotājs cer, ka uzņēmuma otrs īpašnieks NME papūlēsies izvest "SAAB" no krīzes un dzēsīs parādus. 20. maijā Honkongā bāzētā kompānija uz Zviedriju esot pārskaitījusi trīs miljardus kronu (331 miljonu eiro), solot investēšanu turpināt. Arī Ķīnas "Qingbo Investment" solījis pildīt saistības. Tā kā tas pagaidām nav noticis, NEVS pieņēma lēmumu "SAAB" ražošanu apturēt.
Vēl "SAAB" plāno nomainīt detaļu piegādātāju. Autoražotājs paziņoja, ka nesen parakstījis līgumu ar "lielu starptautisko ražotāju", tomēr tā nosaukumu neatklāja. NEVS potenciālajiem detaļu piegādātājiem piedāvā arī izpirkt "Qingbo Investment" daļu NEVS konsorcijā.
Atgādinām, ka "SAAB" ražošana tika apturēta 2011. gadā lielo parādu dēļ piegādātājiem. Tā paša gada decembrī kompānija tiesā iesniedza bankrota pieteikumu. Līdz tam zviedru autoražotājs cerēja saņemt finansējumu no Ķīnas investoriem, tomēr "SAAB" iepriekšējais īpašnieks – amerikāņu koncerns "General Motors" – bloķēja šos darījumus bailēs no iespējamām tehnoloģiju zādzībām. Jaunizveidotā korporācija NEVS iegādājās "SAAB" kompāniju 2012. gada rudenī.