Velosipēdu kā primāro pārvietošanās līdzekli aptaujātie galvenokārt izmanto, lai varētu ātri un ērti pārvietoties pilsētā, nodrošinātu fiziskās aktivitātes un ietaupītu līdzekļus par degvielu vai braukšanas biļeti sabiedriskajā transportā.
Savukārt kā būtiskākos ierobežojumus, ikdienā pārvietojoties ar velosipēdu, velobraucēji norādīja velojoslu trūkumu (24%), bedres un citus šķēršļus (18%), neuzmanīgus gājējus (14%) un autobraucējus (14%), velo zādzības (13%), kā arī velo novietņu trūkumu (10%).
68% velosipēdistu šim transportlīdzeklim dod priekšroku visās ikdienas gaitās, 15% galvenokārt brauc, lai atpūstos savā brīvajā laikā, savukārt 10% velosipēdu izmanto sportiskām aktivitātēm. Iecienītākais velosipēda veids ir kalnu velosipēds, kuru ikdienā izmanto katrs trešais velo braucējs, tam popularitātē seko pilsētas, tūrisma un šosejas velosipēdi. Savukārt ar pašlaik stilīgajiem "fiksīšiem" brauc aptuveni 10% velosipēdistu.
"Aptauja sniedz vērtīgu ieskatu Latvijas velobraucēju ikdienas paradumos, kā arī būtiskākajās nepilnībās. Velojoslas jau šobrīd ir aktuāls jautājums ikvienai Latvijas pašvaldībai, tāpēc liels darbs gaidāms infrastruktūras plānotājiem un pašvaldībām. Velobraucēji ir stabila, neatņemama daļa no kopējās satiksmes un ar to ir jārēķinās arī no infrastruktūras izbūves viedokļa," komentē Dainis Kreilis, Rīgas Velo nedēļas pārstāvis.