Škoda RS
Foto: Publicitātes foto

Mūsdienās "RS" piebilde "Škoda" modeļu nosaukumā tiek asociēta ar tā sportiskajām modifikācijām, piemēram, "Fabia RS" un "Octavia RS". Tomēr šīs abreviatūras vēsture meklējama 40 gadu senā vēsturē – 1974. gadā debitēja divi sacīkšu automobiļi – "Škoda 180 RS" un "200 RS".

Abreviatūras "RS" etimoloģija "Škoda" leksikā ir "Rally Sport". Abi iepriekšminētie sacīkšu spēkrati autosportā debitēja 1974. gada jūnijā.

"Škoda 200 RS" bija aprīkots ar 163 zirgspēku jaudīgu divu litru motoru, kas sajūgts ar "Porsche" pārnesumkārbu. Šāds spēkrats spēja paātrināties līdz pat 210 km/h.

Tomēr autosportā daudz veiksmīgāks izrādījās 1975. gadā prezentētais "Škoda 130 RS", kas tautā tika dēvēts par "austrumu Porsche" (sk. video ziņas noslēgumā). 1977. gadā "Škoda 130 RS" uzvarēja prestižajā Montekarlo rallijā automobiļu klasē ar motoru līdz 1,3 litriem, kā arī 1981. gada Eiropas Salonauto čempionātā.

"Škoda 130 RS" ir aizmugurējo riteņu piedziņas automobilis, kam motors arī novietots uz aizmugurējās riteņu ass. Tam bija 140 zirgspēku jaudīgs 1,3 litru agregāts ar "Weber" karburatoru. Šāds spēkrats bija spējīgs paātrināties līdz pat 220 km/h.

1981. gadā "Škoda 130 RS" projekts tika noslēgts un "RS" ēru toreizējās Čehoslovākijas autoražotājs pārtrauca uz 20 gadiem.

Kad "Škoda" kompāniju pārņēma "Volkswagen" koncerns, "RS" abreviatūra 2000. gadā atgriezās kā "Octavia" modeļa sportiskās modifikācijas identifikācija. "Škoda Octavia RS" tika aprīkota ar 180 ZS jaudīgu benzīna motoru. 2003. gadā piedāvājumu papildināja "Fabia RS" versija ar 130 ZS dīzeļmotoru.

Mūsdienās "Škoda Octavia RS" pieejama vai nu ar 220 ZS jaudīgu benzīna motoru vai 184 ZS dīzeļa agregātu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!