Kompānija "AvtoVAZ" no šāgada 1. jūlija "Lada" markas automobiļu izplatītājiem spēkratus piegādās tikai pēc iepriekšēja pasūtinājuma. Šādu lēmumu – pāreju uz jaunu piegāžu formātu – Krievijas autoražotājs pieņēmis, lai samazinātu uzņēmuma zaudējumus, kas līdz šim radušies pārprodukcijas dēļ.
Šis lēmums ir tikai daļa no "AvtoVAZ" kopējā plāna autoražotāja darba optimizācijai, kas paredz izdevumus samazināt par desmit miljardiem rubļu (210 miljoniem eiro). Kā medijiem atklājis "Lada" automobiļu ražotāja vadītājs, pagaidām uzņēmums zina, kā ietaupīt astoņus miljardus (168 miljonus eiro).
Līdz šim "AvtoVAZ" patstāvīgi sadalīja kvotas auto dīleriem un piešķīra tiem tādus spēkratus, kādus uzskatīja par vajadzīgu. Rezultātā autosalonos bieži nonāca tādi modeļi vai to komplektācijas, kas tirgū ir maz pieprasītas.
Pēc vietējo mediju informācijas, auto dīleri pilnībā atbalstījuši "AvtoVAZ" lēmumu pāriet uz iepriekšējas pasūtināšanas formātu. Tomēr tajā pašā laikā "Lada" izplatītāji saskata risku, ka jaunā sistēma var sagādāt grūtības komplektējošo detaļu piegādātājiem un pat sadārdzināt auto gala cenu, jo nenoliedzami mainīsies arī loģistikas shēmu darbība.
Šāgada pirmajos četros mēnešos "AvtoVAZ" pārdeva 128,6 tūkstošus automobiļu, kas ir par 16 procentiem mazāk nekā analoģiskā periodā pērn. Tikmēr Krievijas jauno automobiļu tirgus šāgada pirmajā ceturksnī krities par četriem procentiem.