Vairākkārtējais Latvijas čempions rallijā Ivars Caune, lūgts komentēt izvēli vasarā braukt ar ziemas riepām, žurnāla "Latvijas Gada auto 2014" saistītajā rakstā saka: "Labākais variants tas, protams, nav. Bremzēšanas ceļš uz asfalta būs nedaudz garāks, stabilitāte līkumos karstā laikā un lielos ātrumos mazāka, rites troksnis nedaudz lielāks, rites pretestība un tātad arī degvielas patēriņš nedaudz lielāks. Taču braukt Latvijā atļautajos ātrumos ar ziemas riepām var droši visu gadu. Slapjā ceļā vai uz grants tās neapšaubāmi būs drošākas nekā pusplikas vasaras riepas," norāda Caune.
Šis nav vienīgais taupības padoms, kuru līdzās jaunu auto aprakstiem un vērtējumiem var atrast "Gada auto" organizatoru izdotajā žurnālā. Konkursa žūrijas priekšsēdētājs Atis Jansons, piemēram, plašā rakstā par riepu un disku izvēli visai asi kritizē riepu ražotāju radīto ļoti dārgo lielo disku un zemprofila riepu modi.
"Ko iegūstam palielinot diska izmēru? Iespēju lietot zemāku, platāku, "smukāku" riepu. Akselerācijā un bremzēšanā izmaiņas ir minimālas. Stabilitāte līkumā pieaugs. Pagriezienu, kurš normāli būtu braucams ar 60 km/h, kuru ar standarta riteņiem bez riepu kaukšanas varējāt izbraukt ar 100 km/h, nu ņemsiet klusu un ar 120. Vai vajag? Kāda tam jēga, ja neesat sacīkšu trasē?" retoriski vaicā Jansons.
"Ko zaudējam? Naudu. Jo lielāks disks un riepa, jo tie ir dārgāki. Ja dārgi maksājot iegūtais turklāt vēl ir smags, palielina "neatsperoto masu" un slogo piekari – nauda ir burtiski izmesta miskastē," uzsver Jansons.
"Auto standarta komplektācijā paredzētais minimālais riteņu un riepu izmērs ir Latvijas apstākļiem optimālais, tas ir kompromiss starp aktīvās drošības (citu sauktas par "sportiskumu") prasībām pēc stabilitātes vilkmē, bremzēšanā, pagriezienos (zemāka profila un platākas riepas) un pretējām degvielas ekonomijas, piekares nepārslogošanas, mierīgas, "pilsoniskas" vadāmības un komforta īpašībām, kuras iegūst uzstādot vieglāku, nedaudz šaurāku, nedaudz augstāku, mīkstāku un maigāku riepu. Tas ir zelta vidusceļš, uz kura, manuprāt, vajadzētu palikt un turēties," rezumē "Latvijas Gada auto" žūrijas priekšsēdētājs.
Vēl "Latvijas Gada auto" žurnālā atrodama analīze par braukšanas ātruma izvēles paradumiem Latvijā un pieredzējušā satiksmes drošības eksperta Oskara Irbīša komentārs par droša braukšanas ātruma izvēli. Konkursa žūrijas biedrs rallija "Kurzeme" organizators liepājnieks Uldis Hmieļevskis stāsta par to, kā gadu gaitā mainījies jēdziens "sapņu auto".