Foto: Publicitātes foto
Ikgadējā konkursa "International Engine of the Year" organizētāji nosaukuši 2014. gada labākos automobiļu dzinējus dažādās kategorijās. Konkursā, kurā pretendentus vērtē žūrija, kurā ietilpst 82 autožurnālisti no 35 pasaules valstīm, absolūtajā vērtējumā trešo gadu pēc kārtas uzvarējis "Ford" viena litra "EcoBoost" dzinējs (attēlā ievadā).

Piedāvājam sarakstu ar šāgada "International Engine of the Year" konkursa uzvarētājiem dažādās dzinēju tilpumu kategorijās un nominācijās.

Labākais jaunais dzinējs


Par 2014. gada labāko jauno motoru nosaukts "Mercedes-Benz" sportiskās nodaļas "AMG" izstrādātais divu litru turbopūtes benzīna agregāts. Šis pasaulē visjaudīgākais sērijveida četrcilindru agregāts ar 360 zirgspēkiem pieejams tādos sportiskajos modeļos kā "Mercedes-Benz A45 AMG", "CLA45 AMG" un "GLA45 AMG".

Šajā jauno motoru kategorijā "AMG" apsteidza "BMW", kas otrajā vietā palika ar 1,5 litru trīscilindru motoru (pieejams jaunajā "MINI Cooper" un "BMW 218i"), kā arī trešās vietas ieguvēju "BMW i3" elektromotoru.

Labākais “zaļais” dzinējs


Par šāgada "zaļāko" jeb ekoloģiskāko spēka agregātu atzīts "Tesla Model S" elektromobilī pieejamais agregāts. Atkarībā no versijas tas attīsta 306, 367 vai pat 422 zirgspēku jaudu. Tādējādi "Tesla" šajā konkursā iegūst "zaļākā" motora titulu otro gadu pēc kārtas.

Labākais sportiska auto dzinējs


Par 2014. gada labāko sportiskā auto motoru tika atzīts "Ferrari" 4,5 litru V8 atmosfēriskais dzinējs, kas tiek uzstādīts "Ferrari 458 Italia" modelī. Otrajā vietā šajā kategorijā šoreiz palika pērnā gada uzvarētājs starp sportisko auto motoriem – arī "Ferrari" izstrādātais 6,3 litru V12 agregāts. Savukārt trešajā vietā palika "McLaren" 3,8 litru V8, kas tiek uzstādīts "650S" un "12C" modelī.

Labākais dzinējs tilpumā līdz vienam litram


Kategorijā līdz viena litra tilpumam loģiski uzvarēja arī absolūtajā vērtējumā visvairāk punktu guvušais "Ford" viena litra (999 kubikcentimetru) "EcoBoost" turbopūtes benzīna motors. Šis trīscilindru agregāts, ko varot novietot uz A4 formāta lapas, atkarbībā no versijas attīsta 100 līdz 140 zirgspēku. Šis dzinējs pieejams "Ford" modeļos, sākot ar "Fiesta" un beidzot ar "Grand C-Max".

Labākais dzinējs tilpumā no viena līdz 1,4 litriem


Par labāko motoru ar tilpumā no viena līdz 1,4 litriem atzīts "Volkswagen" (VW) koncerna 1,4 litru turbopūtes agregāts "TSI Twincharger", kas tiek izmantots dažādos šī vācu autoražotāja automobiļos dažādās jaudas modifikācijās no 140 līdz 192 ZS. Tas pieejams, sākot ar "VW Polo" un beidzot ar gabarītos daudz lielāko "Passat". Tāpat šo agregātu izmanto arī citas VW koncerna markas – "Škoda", "Audi" un "SEAT".

Labākais dzinējs tilpumā no 1,4 līdz 1,8 litriem


Šajā nominācijā par vislabāko motoru konkursa žūrija atzinusi "BMW" un "PSA Peugeot Citroen" kopīgi izstrādāto 1,6 litru benzīna turbomotoru ar jaudu līdz pat 200 ZS. To plaši izmanto gan franču markas automobiļos, gan arī "BMW" un tam piederošajā "MINI".

Labākais dzinējs tilpumā no 1,8 līdz diviem litriem


Ņemot vērā žūrijas balsojumu, kategorijā no 1,8 līdz diviem litriem labākā motora tituls atbalso "Gada jaunā dzinēja" nominācijas laureātu – "Mercedes-Benz" sporta nodaļas "AMG" izstrādāto divlitru turbopūtes četrcilindru agregātu ar 360 ZS, kas tiek uzstādīts uz A-klases modeļa platformas tapušajās sportiskajās modifikācijās.

Labākais dzinējs tilpumā no diviem līdz 2,5 litriem


Šajā kategorijā uzvarējis "Audi" 2,5 litru pieccilindru turbomotors, kas attīsta 310 zirgspēku jaudu un tiek uzstādīts kompaktā apvidus automobiļa "Audi Q3" īpaši sportiskajā modifikācijā "RS".

Labākais dzinējs tilpumā no 2,5 līdz trim litriem


Samērā liela tilpuma standarta motoru kategorijā parasti šajā konkursā laurus plūc "BMW", un arī šis gads nav izņēmums. Kategorijā līdz trim litriem par labāko motoru žūrija atzinusi "BMW" trīslitru "Twin-Power" turbopūtes sešcilindru benzīna agregātu, kas atkarībā no versijas attīsta 306 līdz 340 ZS. Tas tiek uzstādīts "BMW" modeļos, sākot ar 1. sērijas kompakto hečbeku un beidzot ar 7. sērijas limuzīnu.

Otrajā vietā šajā kategorijā ir "Porsche" ar 2,7 litru motoru, kas pieejams "Boxster" rodsterā un "Cayman" kupejā, bet trešajā vietā atkal ir "BMW" ar trīslitru sešcilindru turbomotoru (436 ZS), kas pieejams sportiskajos modeļos "M3" un "M4".

Labākais dzinējs tilpumā no trim līdz četriem litriem


Par labāko motoru kategorijā līdz četriem litriem konkursa žūrija atzinusi "McLaren" 3,8 litru V8 dzinēju, kas tiek uzstādīts šīs markas superauto "12C" (625 ZS) un jaunākajā "650S" (650 ZS).

Otrajā vietā šajā nominācijā palika "Audi" un "Bentley" modeļos sastopamais četrlitru V8 turbomotors, kas atkarībā no versijas attīsta 420 līdz 560 ZS. Bet trešajā vietā ierindojās "Porsche" 3,8 litru atmosfēriskais boksermotors, kas tiek uzstādīts "911" modelī.

Labākais dzinējs tilpumā virs četriem litriem


Vērtējumā motoriem ar tilpumu virs četriem litriem, ņemot vērā gūto punktu skaitu, uzvarējis arī Gada sportiskākā dzinēja laureāts, proti, "Ferrari" 4,5 litru V8 atmosfēriskais agregāts, kas tiek uzstādīts "Ferrari 458 Italia" modelī un atkarībā no versijas attīsta 570 līdz 605 ZS.

Otrajā vietā arī ir "Ferrari" izstrādājums – 6,3 litru V12, kas attīsta 740 ZS un tiek uzstādīts "F12 Berlinetta" modelī.

Savukārt trešajā vietā ar tilpumu virs četriem litriem ierindojis "Mercedes-Benz" sporta nodaļas "AMG" izstrādātais 5,5 litru V8 biturbo motors, kas tiek uzstādīts, sākot ar E-klases un beidzot ar GL apvidnieka sportisko "63 AMG" versiju. Šis dzinējs atkarībā no versijas attīsta 525 līdz 585 ZS).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!