Foto: Publicitātes foto
Ar standarta "Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybird" sedanu izdevies bez apstājas no Āfrikas aizbraukt līdz Lielbritānijai tikai ar vienu degvielas tvertnes uzpildi. Lielo sedanu pilotēja britu žurnālists Endrjū Frenkels, kurš šajā braucienā sasniedzis 3,1 litra dīzeļa patēriņu uz 100 km.

Ekspedīcija sākās Marokas ziemeļu pilsētā Tanžerā un sniedzās cauri četrām valstīm un trim laika joslām kopumā 27 stundas. Frenkels finišēja Gudvudā tieši līdz ar tur notiekošā Ātruma festivāla atklāšanu, kopumā nobraucot 1 968 kilometrus.

Kā medijiem atklājis pats pilots, ekspedīcijā vienas diennakts laikā piedzīvojis krasus klimata maiņas apstākļus – kā spēcīgu negaisu, tā arī pamatīgu tveici. Tāpat viss neesot gājis tik gludi, jo bija jāpasēž arī nopietnos satiksmes sastrēgumos.

Tādējādi šī ekspedīcija ar "Mercedes-Benz" ir pietuvojusies degvielas ekonomijas Eiropas rekordam, kas 2012. gadā tika uzstādīts ar "Ford Mondeo", 46 stundās ar vienu bāku nobraucot 2 536,4 kilometrus no Helsinkiem līdz Oslo. Šim mērķim bija nepieciešami 70,92 litri degvielas, vidēji patērējot 2,79 litrus uz 100 km.

Pasaules rekords degvielas ekonomijā ar sērijveida automobili tika uzstādīts ASV ar "Volkswagen Passat", kas ar 73 litriem dīzeļa nobrauca 2 617 kilometru.

"Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid" ir aprīkots ar hibrīda spēka agregātu, kas apvieno 2,1 litra dīzeļdzinēju (207 ZS un 500 Nm) un 20 kW elektromotoru. Režīmā, kad abi šie motori darbojas reizē, automobilis līdz 100 km/h spēj paātrināties 7,5 sekundēs un maksimāli sasniegt 241 km/h.

Lai arī šim braucienam tika izmantots standarta sērijveida modelis, tas bija komplektēts ar papildus aprīkojumā pieejamo lielāko degvielas tvertni – 80 litru, kas jauna auto pircējam izmaksā 125 eiro. Pēc ražotāja datiem, šīs modifikācijas spēkrats vidēji patērē 4,2 litrus dīzeļa uz 100 km. Tā cena ir no 49 tūkstošiem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!