Labs princips, kuru būtu vērts ievērot, ir mainīt riepas, kad pārregulē pulksteni – no ziemas laika uz vasaras laiku, no ziemas riepām uz vasaras riepām, norāda riepu ražotāja "Bridgestone" eksperti.
Ziemas riepu mīkstāks sastāvs un īpaši veidotais protektors padara tās par mazāk piemērotām, vides temperatūrai palielinoties. "Bridgestone" pētījumi liecina, ka atkarībā no ceļu apstākļiem un temperatūras veiktspējas atšķirības starp ziemas un vasaras riepām bremzēšanas vai vadāmības ziņā var atšķirties attiecīgi par 30% un 8%.
Atsevišķos gadījumos slapjos laikapstākļos automašīnai, kas aprīkota ar labas kvalitātes vasaras riepām, bremzēšanas ceļš būs līdz pat 30% īsāks salīdzinājumā ar automobili, kas aprīkots ar ziemas riepām pie vides temperatūras aptuveni +30°C. Noteiktos apstākļos šī atšķirība ir vienlīdzīga pat divu automašīnu garumam!
Temperatūrai paaugstinoties, ziemas riepām ir arī lielāka ripošanas pretestība, nekā vasaras riepām, un tas nozīmē, ka tās būs skaļākas, patērēs vairāk degvielu un radīs vairāk kaitīgo izmešu salīdzinājumā ar vasaras riepām. Ziemas riepas siltos laikapstākļos mēdz arī ātrāk nodilt. Pretstats ir pareizs ziemā, kad vasaras riepu cietākais sastāvs palielina to nodilšanu.