Kompānija "Toyota" plāno mainīt savu pieeju automobiļu motoru izstrādē. Japānas autoražotājs jauno spēka agregātu konstrukcijā izmantos degvielas tiešās iesmidzināšanas sistēmu, turbopūti un "Start&Stop" sistēmu. Šādi "Toyota" nolēmusi, lai spētu sīvāk konkurēt ar "Mazda" un "Honda" motoriem, intervijā aģentūrai "Automotive News" atklājis "Toyota" motoru izstrādes nodaļas vadītāju Koajs Saga.
"Toyota" jaunajā motoru saimē būs 14 spēka agregāti. Pirmos divus no tiem – ar viena un 1,3 litru tilpumu – autoražotājs jau prezentēja šāgada aprīlī. Viena litra motors jau tiek uzstādīts kompaktajā hečbekā "Toyota Passo", kas pieejams tikai vietējā tirgū.
Pārējos jaunās saimes dzinējus "Toyota" plāno prezentēt 2015. gada laikā. Tie tiks uzstādīti arī "Prius" hibrīdā un lielajā "Camry" sedanā. Turklāt "Camry" vairs nebūšot pieejams V6 motors, ko aizstās četrcilindru turbopūtes agregāts. Pēc Sagas vārdiem, tas būšot ne tikai efektīvāks, bet arī lētāks risinājums.
Saskaņā ar "Toyota" stratēģiju jauno motoru komponenšu ražošanas izmaksas izdosies samazināt uz pusi. Tas tikšot panāks, piemēram, unificējot vairākas detaļas – cilindra blokus un galvas, kā arī kloķ- un sadalītājvārpstas. Turklāt samazināšoties arī pašu izmantoto motoru skaits "Toyota" modeļos.
Jau rakstījām, ka "Toyota" šobrīd strādā pie pirmā sērijveida modeļa, kas darbosies ar ūdeņradi. Jaunums iegūs nosaukumu "FCV" (Fuel Cell Vehicle) un tirdzniecībā nonāks 2015. gadā.