63% no Latvijas lietotu pasažieru auto tirgus pārstāv piecas auto markas: "Volkswagen" aizņem 18% (4 140), "Volvo" – 14% (3 298); "Audi" – 12% (2 737); "Opel" – 8% (1 855); un BMW – 10% (2 267).
Joprojām Latvijā populārākie ir 11 līdz 29 gadus veci automobiļi, kas aizņem 40% (9 097) no visiem pirmreizēji reģistrētajiem lietotajiem pasažieru automobiļiem šāgada pirmajā pusgadā. No astoņiem līdz 10 gadus veci lietoti auto aizņem 30% (6 756), piecus līdz septiņus gadus veci – 18% (4 076); un no viena līdz četriem gadiem veci – 12% (2 789).
Savukārt no visiem šogad reģistrētajiem lietotajiem pasažieru auto uz juridisko personu vārda ir reģistrēti vien 15% (3 470), bet fiziskās personas iegādājušās 85% jeb 19 302 pasažieru auto.
"Dati liecina, ka Latvijā turpinās darījumi ar, iespējams, PVN atgūšanas shēmām. Piemēram, šogad pirmajā pusgadā 79 pasažieru automobiļi Latvijā ievesti un reģistrēti vairākkārtīgi, bet viens "Toyota Land Cruiser" pat trīs reizes piedzīvojis pirmo reģistrāciju," atklāj Auto asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.
"Šis apjoms – 79 automobiļi – ir būtiski lielāks nekā pērn pirmajā pusgadā (60). Savukārt 98 pasažieru lietotie automobiļi, kas 2013. gadā bija reģistrēti pirmo reizi, arī šogad Latvijā ir tikuši ievesti un reģistrēti atkārtoti," norāda Rūtiņš.
"Lieki piebilst, ka lielākā daļa no uzņēmumiem, kas piedalījušies šajās reģistrāciju shēmās, jau ir likvidēti vai izslēgti no PVN maksātāju reģistra," skaidro Auto asociācijas viceprezidents.
Šogad ir reģistrēti arī 54 potenciālie vēsturiskie spēkrati (30 gadus veci un vecāki), no kuriem senākie ir "BMW 327" (1938. gads), "Peugeot 402BL" (1939.), kā arī 1964. gadā ražotais "ZAZ 965A".