Cadillac Escalade
Foto: Publicitātes foto
Apvidus automobiļi un tā saucamie krosoveri pirmo reizi ASV vēsturē popularitātē apsteiguši sedanus, liecina jauno automobiļu realizācijas dati par šāgada pirmajiem pieciem mēnešiem. Aizvadīto piecu gadu laikā apvidnieku tirgus daļa ASV pieaugusi par 5,1 procentu, secinājusi analītiskā kompānija "IHS Automotive".

No visiem ASV tirgū pārdotajiem automobiļiem periodā no janvāra līdz maijam 36,5 procenti bija tieši apvidnieki, kamēr sedanus iegādājās vairs tikai 35,4% jaunu auto pircēju. Trešie populārākie ASV tirgū ir pikapi, kuru īpatsvars tirgū ir 13,1%.

Kā uzskata "IHS Automotive" speciālisti, apvidus automobiļu popularitāte ASV tirgū aug, jo tie apvieno sevī ne tikai tipiskās vieglo automobiļu īpatnības, bet arī augstāku sēdpozīciju, augstāku klīrensu, komfortablāku balstiekārtu, plašāku salonu un pastāvīgo pilnpiedziņu.

Tāpat par šādām izmaiņām tirgū parūpējušies arī paši autoražotāji, kuri pēdējo gadu laikā piedāvā arvien plašāku apvidus automobiļu variāciju klāstu, sākot ar tā saucamajiem krosovoriem kā "Nissan Qashqai" (ASV tirgū tā nosaukums ir "Rouge") un beidzot ar tādiem milzeņiem kā "Chevrolet Tahoe".

Pieaugušais pieprasījums pēc apvidus automobiļiem mazinājis citu kategoriju automobiļu īpatsvaru tirgū – īpaši hečbeku un pikapu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!