Cilvēki, kuri izvēlas automobili ar nolaižamu jumtu, ir izglītotāki un turīgāki par tiem, kuri pērk slēgta virsbūves tipa spēkratu. Pie šāda secinājuma nonācis amerikāņu konsultatīvais uzņēmums "Experian", analizējot šāgada pirmajā ceturksnī ASV tirgū pārdotos jaunos automobiļus un to īpašniekus.
Pēc "Experian" datiem, vairāk nekā 50 procenti klientu, kuri minētajā periodā iegādājušies kabrioletu, ir ar augstāko izglītību. Savukārt universitātes absolventu starp auto pircējiem ar slēgtu virsbūves tipu ir tikai 38,2%.
Tāpat šajā pētījumā noskaidrots vidējais ienākumu līmenis tā vai cita tipa automobiļu pircējiem – 19% kabrioletu īpašnieku pelna vairāk nekā 175 tūkstošus ASV dolāru (130 tūkst. eiro) gadā, bet 11,7% ir māja, kuras tirgus vērtība pārsniedz miljonu dolāru (742 721 eiro). Savukārt slēgta virsbūves tipa auto pircēju vidū šādu grupu īpatsvars ir attiecīgi 10,7 un 4,4 procenti.
"Viens no šo rezultātu skaidrojumiem var būt tas, ka vairumam dārgo auto marku piedāvājumā ir arī kabriolets. Turklāt automobiļus ar atvērtu virsbūves tipu biežāk izvēlas tie, kuri dzīvo saulainas piekrastes reģionos," pētījumu skaidro "Experian" direktors Breds Smits.
Visvairāk kabrioletu ASV reģistrēti Kalifornijas štatā (13,4% no visiem auto), bet otrajā vietā ir Florida (9,6%); pirmo trijnieku noslēdz Teksasas štats (7%).
No šāgada pirmajā ceturksnī ASV tirgū pārdotajiem kabrioletiem populārākie bijuši "Ford Mustang", "Chrysler Sebring", "Mazda MX-5", BMW 3. sērija un "Chevrolet Corvette".