Sākot no Pasaules kausa futbolā uzvarētāju komandas Vācijas un beidzot ar Baraku Obamu un Pāvestu, gandrīz ikviens ir redzēts uzņemam tik ļoti populāro pašiņu jeb selfiju – pašportretu, kas fotografēts ar viedtālruni. Jaunākajā "Ford" aptaujā atklājies, ka vidēji katrs ceturtais Eiropas jaunietis, braucot ar automašīnu, ir uzņēmis selfiju. Teju puse jaunās paaudzes braucēju atzīst, ka ir izmantojuši telefonu, lai nofotografētu sevi, atrodoties pie automašīnas stūres.
Pētījumā, kurā tika aptaujāti 7000 viedtālruņu lietotāju Eiropā vecumā no 18 līdz 24 gadiem, tika noskaidrots, ka katrs ceturtais aptaujātais ir lietojis sociālos tīklus, esot pie stūres. Būtiski, ka jaunās paaudzes vīriešu dzimtes autobraucēji visbiežāk ignorēja iespējamos riskus, esot pie auto stūres. Gandrīz visi autobraucēji piekrita, ka šīs aktivitātes ir bīstamas, tomēr tas daudzus neattur no šīs bīstamās nodarbes.
Eiropā šāgada laikā jau ir bijušas vairākas avārijas, kurās vainojama tieši pašiņu uzņemšana pie auto stūres, kas novērš vadītāja uzmanību, izraisot traumas un atsevišķos gadījumos pat nāvi. Diemžēl arī sociālajos tīklos populāras ir kļuvušas dažādas mirkļbirkas, piemēram, #drivingselfie, kurās lietotāji publicē fotogrāfijas, kas uzņemtas, braucot ar automašīnu.
Aptaujā noskaidrots, ka visbiežāk selfijus braucošā automašīnā uzņem briti (33%), apsteidzot savus līdziniekus Vācijā (28%), Francijā (28%), Rumānijā (27%), Itālija (26%), Spānija (18%) un Beļģijā (17%).
Savukārt vācieši (35%) pie auto stūres visbiežāk izmanto sociālos tīklus, viņiem aktivitātē seko briti (32%), beļģi (26%), rumāņi (25%), francūži (23%), itāļi (21%) un spāņi (8%).
Teju visi aptaujātie Rumānijas autobraucēji atzina, ka ir uzņēmuši fotogrāfiju, atrodoties pie auto stūres (97%). Šajā bīstamajā nodarbē atzinušies arī citu valstu autobraucēji – Vācijas (55%), Lielbritānijas (43%), Beļģijas (41%), Francijas (41%), Itālijas (40%) un Spānijas (32%).
"Ford" konstatējis, ka pašiņu uzņemšana pie auto stūres var novērst autovadītāja uzmanību uz 14 sekundēm, savukārt sociālo tīklu pārbaudīšana var aizņemt līdz pat 20 sekundēm vadītāja uzmanības – tas ir pietiekami ilgi, lai, braucot ar ātrumu 100 km/h, nobrauktu attālumu, kas pielīdzināms pieciem futbola laukumiem.
Savukārt saskaņā ar Ziemeļamerikas pētījumu, kas veikts sadarbībā ar Nacionālo ceļu satiksmes drošības administrāciju, matu piekārtošana automašīnā, izmantojot atpakaļskata spoguli, var novērst braucēja uzmanību līdz četrām sekundēm, bet telefona numura ievadīšana mobilajā telefonā var novērst uzmanību līdz septiņām sekundēm.
Auto avārijas ir galvenais nāves cēlonis jaunajiem autobraucējiem, tādēļ 2013. gadā "Ford" Eiropā ieviesa godalgoto mācību programmu "Ford Driving Skills for Life". Programma radīta, lai nodrošinātu praktiskas apmācības vairāk nekā 5000 jauniešiem vecumā no 18 līdz 24 gadiem, kā arī tiešsaistes apmācības vēl vairākiem tūkstošiem jauno braucēju.
Kompānija pašlaik paplašina mācību programmu, tajā iekļaujot mācību stundas, kurās skaidros draudus, kas var rasties, uzņemot pašiņus un veicot citas aktivitātes ar viedtālruni, braucot pie automašīnas stūres.