Šāda konkursa nepieciešamību skaidro Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, kurš pirmo reizi piedalās šāda veida braucienā: "Nekā citādi, tikai šādā visus jaunumus kopā sapulcējušā kolonnā ir iespējama tieša konfrontācija. To niecīgo nianšu un atšķirību salīdzinājums, kuras izšķirs katra auto reitingu gan balsojumā, gan vēlāk tirgū. Braucu, piemēram, ar "Opel Insignia", baudu teicamu gaitu, aci priecē dizains... Bet tūlīt seko "Škoda Octavia Scout" – tehniski ļoti līdzīgs, izskatā varbūt mazliet rāmāks, "pilsoniskāks", un – patīk labāk! Kāpēc? Vai sajūtas subjektīvas un citam vērtētājam būs citādas? To izskaidrot sev un visiem – tāds ir konkursa uzdevums."
Savukārt žūrijas veterāni, izmantojot jau kopš gadsimta sākuma krātu pieredzi, meklē globālas tendences. Rallija "Kurzeme" direktors Uldis Hmieļevskis komentē: "Ja varētu piešķirt balvu par izaugsmi ar ilgstošu perspektīvu, tad gribētos tādu dot Japānas autoražotājiem. Jau iepriekšējos gados ar īpašu izaugsmi kvalitātē pārsteidza "Mazdas CX-5" un "Mazda 6"."
"Šogad tādu pat pārsteigumu sagādāja "Mazda 3". Dizaineri ir pastrādājuši godam, un salona dizaina līnijas nedarītu kaunu "premium" marku izstrādājumiem. Rūpība un kvalitāte vīlītēs un šuvītēs ļauj cerēt, ka tikpat rūpīgi ir saliktas kopā arī auto būtiskās detaļas – balstiekārta, transmisija un dzinējs. Paši labākie vārdi piekares ergonomikai, kas bedrainajos asfalta viļņos ir komfortabla, vienlaikus neizrādot ne mazāko vēlmi padoties G spēkiem un izslīdēt no uzdotās trajektorijas pat ļoti sarežģītos apstākļos. Līdzīgu pārsteigumu tieši vadāmībā iepriekš ir sagādājuši arī citi jauno paaudžu "Mazdas" modeļi," norāda Hmieļevskis.
"Otra balva nonāktu "Nissan" kausu plauktiņā, jo iepriekš askētiskais "X-Trail" apvidnieks nu gan ar ļoti gaumīgu dizainu, kurā nav ne miņas no iepriekšējo paaudžu askētisma, gan ar vadāmības īpašībām pa asfalta līkločiem, par kādām pirms desmit gadiem priecājāmies tikai pie "X5", "Cayenne" un "Touareg" apvidnieku stūres. Un šīs īpašības iekļaujas arī budžeta rāmjos līdz 30 tūkstošiem eiro, kas nav mazsvarīgi," skaidro rallija "Kurzeme" direktors.
Meklē tendences un strīdas. Lūk, ralliju čempions Ivars Caune par "Dacia Duster" saka tā: "Nemaz nebrīnos, ka, lai iegūtu šo auto, ir jāstāv stipri garākā rindā, nekā kādreiz pēc saldējuma. "Dacīte" ir vienkārša, bet ļoti labi pilda visas savas funkcijas. Uzskatu, ka par šo cenu, pat ļoti labi. Būtu labi to padzenāt īstos bezceļu testos."
Bet Uldis Hmieļevskis par to ironizē: "Rumāņu auto marka tirgū ienāca kā ekstrēmi lētu auto ražotājs, bet nu, šķiet, grib uzbūvēt "labāku" auto – skaistāku, komfortablāku, ar lielākām aprīkojuma iespējām. Taču, kļūstot "labākam", cena bīstami tuvu pietuvojas mazo japāņu džipiņu cenai un aiziet garām labi "nopakotām" kompatklases mašīnām, taču komforts, ergonomika un gaitas īpašības cenai līdzi tomēr nav tikušas."
"Un, ja jābalso ar maciņu par "Duster" cenu amplitūdā no 16 līdz 20 tūkstošiem eiro, vai par "Nissan Qashqai", kura ikmēneša līzinga maksājums būs tikai par pāris labu vīna pudeļu dārgāks, tad izvēle ir – labāk apreibt no pārvietošanās baudas ar labu auto, nevis pēc garāka brauciena meklēt spirta kompresi sakratītās muguras ierīvēšanai," salīdzina Hmieļevskis.
Strīdas, kritizē, vēl nebalso! Šķiet, tikai viens auto no 14 šajā braucienā saņēma tikai un vienīgi uzslavas – "MINI Cooper". Ivara Caunes komentārs: "Pirms sēdos šajā auto, zināju, ka tas mani pārsteigs ar kaut ko, kas pieder tikai zīmolam "MINI". Tā arī bija. Viss, kas atradās salonā, bija interesants un perfekti izveidots. Bet visvairāk mani pārsteidza šī mazā auto ļoti precīzā un vieglā vadāmība, arī braucot lielā (pat ļoti lielā!) ātrumā. Vienīgi – par šādu cenu to var iegādāties tikai īsts šī zīmola fans. Un kur tu Latvijā tik ātri brauksi?"