Latvijas Gada auto 2015
Foto: Publicitātes foto
Sestdien, 20. septembrī, notika pirmais rudens testa brauciens. 17 žūrijas biedri ar 14 uz titulu pretendējošiem auto nobrauca pavisam 300 kilometru. Favorīti vēl netika nosaukti, jo vērtētāji vēl diskutē – tas palīdz grūtajam balsošanas procesam, kas sāksies novembrī.

Šāda konkursa nepieciešamību skaidro Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, kurš pirmo reizi piedalās šāda veida braucienā: "Nekā citādi, tikai šādā visus jaunumus kopā sapulcējušā kolonnā ir iespējama tieša konfrontācija. To niecīgo nianšu un atšķirību salīdzinājums, kuras izšķirs katra auto reitingu gan balsojumā, gan vēlāk tirgū. Braucu, piemēram, ar "Opel Insignia", baudu teicamu gaitu, aci priecē dizains... Bet tūlīt seko "Škoda Octavia Scout" – tehniski ļoti līdzīgs, izskatā varbūt mazliet rāmāks, "pilsoniskāks", un – patīk labāk! Kāpēc? Vai sajūtas subjektīvas un citam vērtētājam būs citādas? To izskaidrot sev un visiem – tāds ir konkursa uzdevums."

Savukārt žūrijas veterāni, izmantojot jau kopš gadsimta sākuma krātu pieredzi, meklē globālas tendences. Rallija "Kurzeme" direktors Uldis Hmieļevskis komentē: "Ja varētu piešķirt balvu par izaugsmi ar ilgstošu perspektīvu, tad gribētos tādu dot Japānas autoražotājiem. Jau iepriekšējos gados ar īpašu izaugsmi kvalitātē pārsteidza "Mazdas CX-5" un "Mazda 6"."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!